Menü megnyitása

Komjáthy Melinda

Munkakör: 
Bethlen Gábor Gimnázium, Általános Iskola és AMI - pedagógus
gimnáziumi magyar tanár, korrepetítor, szolfézs- és zongoratanár

Milyen elvárásokkal jelentkeztél a tutori szerepre?
Az eddigi pedagógusi feladatoktól teljesen eltérő munkának ígérkezett a tutori feladatkör. Szimpatikus volt, hogy a tehetséges gyerekekre fókuszál és nem a felzárkóztatásra. Nagyon nagy lehetőséget látok abban is, hogy a vidéki gyerekek is lehetőséghez jutnak az egyéni tehetségük kibontakoztatására és az ebben való részvétel az egyik leghálásabb feladat.

Miért tartod fontosnak az egyéni segítségnyújtást a tehetséges fiatalok számára?
Az iskolai oktatás kerestein belül az egyéni tehetség-gondozásra nagyon kevés idő jut a tanórákon és a tanórán kívül is. Egy-egy személyre szabott fejlesztési terv sokkal hatékonyabban tudja fejleszteni a tehetséges gyereket, mint egy általános program, amely nem veszi figyelembe az egyéni sajátosságokat. Több esetben még a tehetséges gyerek sem tudja, hogy milyen irányba fejlessze magát, ezért szükséges, hogy megfelelő iránymutatást kapjon a lehetőségeivel, képességeivel kapcsolatban.

További gondolatod, amit fontosnak tartasz a tutorálással kapcsolatosan:
Ez a fajta tehetséggondozás még nagyon a kezdeti stádiumban van Magyarországon, de érdemes ezt a területet hangsúlyozni az oktatásban, hiszen szeretnénk, ha a jövő nemzedék sokkal sikeresebb és magabiztosabb lenne, mint a korábbi generációk. A külföldi elitiskolák is sokkal nagyobb figyelmet szentelnek az egyéni tehetségfejlesztésre és ez számunkra is követendő kell hogy legyen. És végezetül nincs annál fájdalmasabb, ha egy-egy nagy génius elkallódik és a benne lévő tálentum nem tud kifejlődni. Sok esetben a körülményeken- megfelelő tárgyi és személyi feltételeken- múlik egy tehetség jövője, sorsa. Ezért úgy gondolom nekünk pedagógusoknak nagy a felelősségünk a jövő nemzedékek megfelelő oktatásában.