Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Mocsári Zoltán Antalné

Munkakör: 
Mikszáth Kálmán Líceum - német – magyar szakos tanár és intézményvezető-helyettes
német nyelvvizsgára és érettségi vizsgára való felkészítés, középiskolai magyartanár, tehetséggondozás, versenyekre való felkészítés, színjátszás, drámapedagógia

• Milyen elvárásokkal jelentkeztél a tutori szerepre?
Évtizedek óta dolgozom kiemelkedő képességű és tehetséges diákokkal, igazi tehetségígéretekkel. Ez időnként igazi embert próbáló feladat lehet. Rettenetesen megörültem, amikor a tutor pályázati programról olvastam, mivel úgy gondoltam, hogy ennek kapcsán újabb munícióval gazdagodhatnak a tehetségekkel dolgozó pedagógusok; és újabb lehetőséget kapnak a tehetséges diákok, akik a szorgalmuk és a kitartásuk mellé megérdemelnek a társadalomtól minden segítséget.


• Miért tartod fontosnak az egyéni segítségnyújtást a tehetséges fiatalok számára?
A tehetséges diákoknak csoportos és egyéni támogatást is kell kapniuk, és ezt az előző év tutori munkája is bebizonyította a számomra. A tutoráltjaim nagyon örültek annak, ha csak őrájuk figyeltem, amikor a saját problémafelvetéseiket tisztáztuk, ha egyéni fejlesztést kaptak például a mentoruktól. Ám kifejezetten boldogok voltak akkor, amikor a többiekkel együtt végeztek különböző fejlesztő vagy lazító tevékenységeket.


• További gondolatod, amit fontosnak tartasz a tutorálással kapcsolatosan:
Végtelenül fontos az, hogy értő figyelemmel forduljunk az embertársaink felé, és különösen igaz ez a tehetséges fiatalokra, a tehetségígéretekre. A legfontosabb az ő esetükben az, hogy meghallgassuk őket, és esetlegesen reflektáljunk a problémáikra, támogassuk őket az elképzeléseik megvalósításában akkor is, amikor mások már nem tudnak, vagy nem akarnak segíteni nekik. A tutor - objektív szemlélőként - teljesen más perspektívából szemléli egy tutorált előrehaladását, és új lehetőségek tárházát nyithatja meg előtte.