Menü megnyitása

Nyakóné Kántor Mária

Munkakör: 
Kisvárdai Bessenyei György Gimnázium és Kollégium - igazgatóhelyettes / földrajz, pszichológia szakos gimnáziumi tanár, pszichológus, földrajz-testnevelés szakos általános iskolai tanár

gimnáziumi igazgatóhelyettes (oktatási terület), tehetséggondozás, hátránykompenzáció, pályaválasztási orientáció minősítés, tanfelügyelet érettségi vizsgaelnökség

 

 

Milyen elvárásokkal jelentkeztél a tutori szerepre?

  • szerettem volna megismerni a  tutorálás  szakmai hátterét,  
  • bekapcsolódni  ebbe  a munkába, tapasztalatokat szerezni
  • az elméleti  ismeretek mellett  készségek és gyakorlati ismeretek szerzésében bíztam,  abban, hogy ez tevékenység- , élmény-, és eredményközpontú tevékenység lesz.

 

Miért tartod fontosnak az egyéni segítségnyújtást a tehetséges fiatalok számára?

  • céltudatosabbak,különös tekintettel az elméleti és gyakorlati tudás  összekapcsolásával,
  • képesek önálló álláspontok kialakítására  és véleményalkotásra,
  • a tutorcsoport segítségével  lássák meg a közösségi  tanulás és kikapcsolódás lehetőségeit, 
  • fejlődjenek kommunikációs és szociális kompetenciái
  • empatikus készségeik fejlődése (egymás  álláspontjának megismerése és  azok megvitatása által.

 

További gondolatod, amit fontosnak tartasz a tutorálással kapcsolatosan:

  • fontosnak tartom  a támogató, szakmai hátteret a MATEHETSZ  munkatársai részéről, ezúton is köszönet érte,
  • a gimnáziumi tanulóknak nehéz az időpontok egyeztetése a csoporttalálkozókhoz
  • Lehetne olyan egy központi adatbank szolgáltatást nyújtani a tutoráltak számára, ami azokkal a lehetőségekkel  (amit a tutorok töltenének fel), amit  ajánlanak a tanulóknak határidő naplószerűen, online jelentkezési lehetőséggel (pl. ha szervezek egy író-olvasó találkozót, oda más tutorált csoportból is részt vehetnének a tutoráltak) Erre jó lehetne a közös Facebook csoport is, ami már létre van hozva.
  • a tutornak is jó lenne egy felületen látni a Matehetsz által kínált programokat, lehetőségeket, egyéb  programokat és olyan lehetőségekkel, ahol a tehetség megismerkedhet különböző tevékenységekkel.