Menü megnyitása

Székely Gabriella

Munkakör: 
Diósgyőri Gimnázium - középiskolai tanár
magyar nyelv és irodalom, etika, drámapedagógia, diákszínjátszó szakkör vezetése

Milyen elvárásokkal jelentkeztél a tutori szerepre?
Nem voltak, nincsenek elvárásaim, inkább a kíváncsiság hajtott, hogy megismerkedjek ezzel az új szerepkörrel. Lehetőséget és kihívást látok abban, hogy tehetséges fiatalokkal dolgozhatok együtt és segítsem őket.

Miért tartod fontosnak az egyéni segítségnyújtást a tehetséges fiatalok számára?
Ma a túlterheltség jellemző a közoktatás szereplőire, tanárra, diákra egyaránt, és ami ezáltal a legjobban sérül(het), az a személyes kapcsolat. Egy tehetséges fiatal számára fokozottan fontos az, hogy legyen egy olyan szakember az életében, aki rá mint tehetségre folyamatosan fókuszál. Így, hogy ő helyeződik a középpontba, könnyebben kiderülhet, mire van szüksége tehetsége kibontásához ill. gyengébb oldalának fölerősítéséhez.

További gondolatod, amit fontosnak tartasz a tutorálással kapcsolatosan:
Várakozással tekintek a feladat elé, úgy gondolom, nagy élmény lesz tutoráltjaim egy évét végigkísérni, segíteni. Jó lesz látni azt, hogy a tehetséges fiatal hasonló érdeklődésű társakkal kerül kapcsolatba, így nem csak a tehetségterületén, hanem interperszonális kapcsolataiban is pluszokat kap.