Menü megnyitása

Szűcs Andrea

Munkakör: 
Lehel Vezér Gimnázium - középiskolai tanár, munkaközösség-vezető
négyosztályos és nyolcosztályos gimnáziumi oktatás-nevelés, tehetséggondozás, érettségi elnöki munka, érettségiztetés közép- és emelt szinten, minősítési és értékelési szakértői munka

• Milyen elvárásokkal jelentkeztél a tutori szerepre?
Fontos számomra az élethosszig tartó tanulás, a fejlődés: tanulni más kollégáktól, a velem kapcsolatba kerülő diákoktól, tanulni az emberektől. Szeretném érezni, hogy személyes kapcsolatokon keresztül a tehetségük kibontakoztatásához segítettem fiatalokat. Mindezt szakmai alapon, ám nem a tantárgyaim, hanem emberi-pedagógusi mivoltom által.


• Miért tartod fontosnak az egyéni segítségnyújtást a tehetséges fiatalok számára?
Mind másfélék vagyunk, így a tehetségek is különbözőek. Hiszek az odafigyelésben, az egyéni bánásmódban. A tutori (és valójában a tanár szerep) lényege számomra az, hogy katalizátorként segítsem, hogy a diákok rátaláljanak saját útjukra, és azon elhivatottan és motiváltan el is induljanak. És ha ez mégsem a végleges út, akkor is lelkesít és emel, előre visz. Nemcsak őket, hanem engem is.
Úgy érzem, az oktatási rendszernek szüksége van erre az új szemléletmódra, és jó érzéssel tölt el, hogy részese lehetek ennek a kezdeményezésnek.

Adatlap: