Idén ősszel két új Géniusz kötet jelent meg, melyek változatos témákban nyújtanak hasznos ismereteket pedagógusoknak és tehetségsegítő szakembereknek.
Mindkét füzet online elérhető és három formátumban ingyenesen letölthető.
19. kötet - A tehetségazonosítás folyamata, mérőeszközei és eredményei a Magyar Templeton Programban
A kötet részletes áttekintést ad a 2015–2017 között működő Magyar Templeton Program 10–19 éves fiatalokat érintő beválogatási folyamatáról, amely valamivel több, mint 17 000 fő több fordulón keresztüli vizsgálatával zajlott. E folyamat során 2015 második félévében a kognitív képességek első fordulót jelentő online tesztelése mellett a második körben a motiváció és a divergens gondolkodás mérése, végül egy személyes interjú felvétele is megtörtént, kifejezetten a Program céljaihoz illeszkedő, újonnan kialakított vagy továbbfejlesztett mérőeszközök segítségével. A mérési eszköztár emiatt több innovatív szakmai megoldást tartalmaz, melyek ismerete kiindulási pontot jelenthet más, hasonló célokkal működő tehetségtámogató programok számára.
A teljes kötet itt érhető el.
20. kötet - Az írásbeli szövegalkotás jellemzői alsó tagozatos tanulóknál - a kreatív írás mint a nyelvi-verbális tehetség azonosításának eszköze
Ez a kötet egy tanórai vizsgálat eredményeit mutatja be. A kutatás fő témája az írásbeli szövegalkotás jellemzőinek vizsgálata alsó tagozatos diákok körében. A kötet részletesen elemzi, hogy hogyan alkalmazható az írásbeli szövegalkotás a tehetség azonosításához.
A teljes kötet itt érhető el.