Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Global Teenager Projekt JG 300 002 588

GlobalID:
JG 300 002 588
Rövid név:
Global Teenager Projekt
Kidolgozó:
Amőba Alapítvány
Alkalmazók:
Kapcsolattartó:
A középiskolás korosztály számára kidolgozott, regisztrált tehetségpontként működő Global Teenager ifjúsági, kommunikációs projektben ciklusonként 190 diák vesz részt, akiknek 20%-a hátrányos helyzetű.

A program nemzetközi szinten az interkulturális kapcsolatok erősítését célozza. Internetes tanulói felületen keresztül, irányított folyamatok keretében zajlik a tevékenység. A diákcsoportok a világ különböző országaiból közösen témákat dolgoznak ki, és következtetéseiket a ciklus végén összegzés formájában foglalják össze. A témák előre meghatározottak, a kommunikáció angol, spanyol, német, arab és francia nyelven folyik.
Romániában 2000 óta kiépült egy országos iskolahálózat a Global Teenager nemzetközi ifjúsági projekt keretén belül (www.globalteenager.org), amelynek az Amőba alapítvány az országos koordinátora. Évente közel 1.200 diák és 60 pedagógus vesz részt az un. „Tanulói ciklusokban” (learning circles). A résztvevők hatékony, kooperatív tanulási módszerekkel ismerkednek meg, és ezzel párhuzamosan sokoldalúan fejlesztik készségeiket. A projektet az Amőba alapítvány a tehetséges felső tagozatos diákok fejlesztésére használja.
A tehetségsegítő program résztvevőit elméleti középiskolák tanulói közül válogatják ki, előnyt jelent a nyelvismeret és a rendszeres internetkapcsolat.
A program keretén belül ifjúsági klubok működnek. Ezek az iskolák fejlesztőműhelyeivé váltak, ahol a projekttevékenységeken kívül a fiatalok pályázatokat írnak, tevékenységeket terveznek, és aktívan részt vesznek ezek lebonyolításában. Romániában 9 ilyen klub működik, GTP iskolákon belül.
A Global Teenager projektben a tehetséges fiatalok a kooperatív tanulás eszközei által erősítik készségeiket a csoporttevékenységekben, a társadalmi beilleszkedésben és az érvényesülésben szereznek gyakorlatot. Ugyanakkor a projektvezérelt folyamatokban tapasztalatra tesznek szert, amelyeket nagyszerűen tudnak majd egyetemi éveik alatt hasznosítani.
A GTP projektben 13 romániai tanintézet vesz részt (Református Kollégium, Sepsiszentgyörgy, "Wesselényi" Református Kollégium, Zilah, Református Liceum, Szatmárnémeti, "B. P. Hasdeu" Kollégium, Buzau, "Áprily Lajos" Főgimnázium, Brassó, "Baczkamadarasi Kiss Gergely" Református Kollégium, Székelyudvarhely, "Ion Neculce" Liceum, Bukarest, "Tudor Vladimirescu" Liceum, Bukarest, "Grigore Moisil" Informatikai Liceum, Brassó, "Székely Károly" Iskolaközpont, Csíkszereda, "Márton Áron" Főgimnázium, Csíkszereda, János Zsigmond Unitárius Gimnázium, Kolozsvár).
Évente két alkalommal kiértékelő műhelygyakorlatot szerveznek ilyenkor szóbeli és írásbeli elemzésekre kerül sor, iskolánként. Az eredményekre alapján elkészül a romániai szintű összesítő egy összetett pontrendszer alapján, amely magában foglalja a nemzetközi értékelőt is.