Az Amőba alapítvány tíz éve szakmai irányítója Romániában a nemzetközi Global Teenager ifjúsági projektnek, amely világszerte a tehetséges fiatalok személyiségfejlesztését támogatja és az interkulturális kapcsolatokat erősíti irányított csoport-kommunikáció által. Romániában közel 600 fiatal, 50 pedagógus vesz részt a projektben, és kialakult egy iskolahálózat, amely jelenleg 13 liceumból áll. A projekthez pedagógusképzések, diákképzések is tartoznak, az alapkompetenciák fejlesztésén van a hangsúly.
A Tehetségpontot regionális hatókörrel kívánjuk megalakítani, a létező országos kiterjedésű iskolai hálózatra alapozva. A hálózaton belül, természetesen, a magyar tannyelvű iskolákkal való együttműködésben kívánjuk a tehetséggondozó tevékenységet beindítani és működtetni. Ezek az iskolák a következők:
Szórvány
- Wesselényi Református Kollégium, Zilah
- Református Kollégium, Szatmárnémeti
- János Zsigmond Unitárius Kollégium, Kolozsvár
- Áprily Lajos Főgimnázium, Brassó
Székelyföld
- Baczkamadarasi K. Gergely Református Kollégium, Székelyudvarhely
- Tamási Áron Főgimnázium, Székelyudvarhely
- Márton Áron Főgimnázium, Csíkszereda
- Székely Mikó Kollégium, Sepsiszentgyörgy
- Mikes Kelemen Főgimnázium, Sepsiszentgyörgy
Mind a négy általános feladatkört felvállaljuk a Tehetségpont keretén belül, éspedig a:
a) tehetségazonosítást,
b) tehetséggondozást,
c) tehetség-tanácsadást,
d) Tehetségpontok hálózatába való bekapcsolódást,
mert úgy gondoljuk, hogy rendelkezünk ezen feladatok megvalósításához szükséges személyi és infrastrukturális feltételekkel. Másrészt, logikusan összetartozó feladatkörök ezek, a hatékonyság érdekében célszerű összességében kezelni őket, és teljeskörű szolgáltatások formájában biztosítani a célcsoport számára.
A beindítás évében tervezünk egy Tehetség nyílt nap megszervezését, az év második felében, szeptember-október periódusban.
Folyamatosan pályázunk, évente két-három pályázati kérelmet állítunk össze a projektek finanszírozására. Elsősorban nemzetközi, EU-s forrásokat, ezenkívül hazai és magyarországi forrásokat használunk fel.
Tanfolyamszervező gyakorlatunknak megfelelően, a képzések a pszicho-pedagógiai területre is kiterjednek. Ennek megfelelően tapasztalt és jól felkészült szakemberek állnak rendelkezésre, akikkel a tehetségazonosítást és tanácsadást megvalósíthatjuk.
Kollégáink:
- Pásztor Boglárka, pszichológus
- Faragó Pálma, pszichológus
- Bagoly Melinda, felsőfokú szociális asszisztens
Kérdőívek, közvéleménykutatás módszerének az alkalmazásával. Itt a partner ifjúsági civil szervezetek (pl.EMI) együttműködését tervezzük igénybe venni.