Milyen elvárásokkal jelentkeztél a tutori szerepre?
Nem voltak elvárásaim a tutori szereppel kapcsolatban, inkább a kíváncsiság vezérelt. Egészen kis korom óta érdekel a tehetséges, kiemelkedő és érdekes képességekkel rendelkező emberek élete, életútja, mentalitása. Tanári pályámat végigkíséri a segítő, támogató attitűd és amikor megjelent a pályázat, hogy Magyarország tehetséges, kiemelkedő képességekkel rendelkező gyermekei, diákjai mellé segítő tutori csapatot állítanak össze, azonnal jelentkeztem. Empatikus, őszinte, határozott, kitartó és kreatív embernek tartom magam, úgy gondolom, hogy ezen tulajdonságaim segíteni fognak abban, hogy a lehető legkomplexebb fejlesztést adjam tutoráltjaimnak.
Miért tartod fontosnak az egyéni segítségnyújtást a tehetséges fiatalok számára?
A mai „rohanó” világban egy tehetséges fiatal számára szerintem nagyon fontos, hogy „ne rohanjon”, gyökeret tudjon verni. Kell, hogy legyen egy olyan tanár, csapat, ami mögötte áll, aki kíváncsi rá, akikkel lazíthat, érdekes programokon vehet részt. Azt tapasztaltam az eddigi pályám során, hogy személyes odafigyeléssel és törődéssel a kevésbé tehetséges gyerekekből is kiemelkedő eredmények hozhatók ki. A tehetséges gyermekek pedig állandóan magas szinten tarthatók teljesítményük szempontjából segítő szakemberek, szaktanáraik támogatásával. Véleményem szerint egy támogató, segítséget és bátorítást adó tanár személye meghatározó a tehetséges gyerekek körében is. Ennek hatására kreativitásuk, személyes tulajdonságjegyeik is fejlődnek, „szárnyakat kapnak”, személyiségük fejlődik, kinyílnak.
További gondolatod, amit fontosnak tartasz a tutorálással kapcsolatosan:
Örülök, hogy része lehetek Magyarország egyik tehetséggondozással foglalkozó szakértői/szaktanácsadói csapatának, azon embereknek, akik összefognak azért, hogy a jövő generáció magyar tehetségei ne kallódjanak el. Örülök, hogy tehetséges, szakterületükön ígéretesnek tűnő gyerekek életét segíthetem. Számomra ez a legfontosabb a programban.