GlobalID: | JG 310 000 644 |
Rövid név: | Messzehangzó tehetségek |
Kidolgozó: | Krassói Karola |
Alkalmazók: | |
Indulás dátuma: | 2008 |
Kapcsolattartó: |
A program során sokoldalú ismeretszerzésre nyílik lehetőség egyéni és csoportos feladatokon keresztül, mint például a Messzehangzó Tábor Olimpia, és a Honfoglalás. A program lényeges eleme a személyiség pozitív megerősítése, az énkép fejlesztése. A nagy létszámú önkéntes segítőt képzésen és csapatépítő tréningen készítjük fel, hogy biztosítani tudjuk az egyéni bánásmódot.
Fontos eleme a tehetséggondozó programnak a Messzehangzó Tábor Alapítvány Vándor Ösztöndíja, amely a sportban és művészetekban tehetséget mutató, rászoruló kisiskoláskorú gyermekeket 1 éven át 100.000 forintos támogatásban részesíti, valamint minden ösztöndíjas részére egy-egy mentor biztosít.
A kiemelkedő tehetségmaggal rendelkező, nehéz életkörülmények között élő kisiskolásokat segíti az "Útravaló" ösztöndíj program, amely az általános iskola végéig nyújtható támogatást teszi lehetővé.
A program elsődleges célja, hogy a táborban résztvevő gyermekek széleskörű ismeretszerzési lehetőségekhez jussanak.
Az Alapítvány az elsősorban a szociálisan hátrányos helyzetben lévő régiók általános iskoláit keresi fel. A családok szociális érintettségét az osztályfőnök és a szülők benyújtott adatai alapján mérlegelik. Minden jelentkező gyermek kitölthet egy írásos és rajzos kérdőívet. A feladatlapot és annak a kiértékelését pszichológus és képzőművész egyetemi oktató segítségével végezzük. Ezt követően hívjuk be a kiválasztottakat egy személyes találkozóra, ahol drámapedagógiai- és egy rövid "most mutasd meg" feladaton vesznek részt.
A tábor során a speciális képességek fejlesztése mellett lehetőség van a művészi, a pszichomotoros és a szociális képességek, valamint a kreativitás, a motiváltság és az énkép fejlődésére is.
Az Ösztöndíjrendszer hosszú távú visszajelzése a tehetség kiválasztás és a tehetségfejlesztésben végzett tevékenységünknek. A mentori segítségnyújtással kiegészített tehetséggondozó programunk nemcsak a speciális képességek fejlesztésére irányul, hanem a személyiség komplexitására is.
A gyermekek tábori tevékenységéről a velük foglalkozó pedagógus, értékelő lapot tölt ki a tábor zárásakor, a tábor utolsó napján a gyerekek egy közös képben lerajzolhatják vagy leírhatják élményeiket.
Az önkéntesek szintén a tábor zárásakor kérdőívet állítanak ki a tábori tapasztalataikról. A szülőket egy kérdőívben interjúvoljuk meg a gyermeken tapasztalt változásokról.