A város és a régió jó nevű, a tehetséggondozás területén is jelentős hagyományokkal és eredményekkel bíró iskolája vagyunk. Ezt továbbtanulási és versenyeredményeink is igazolják. Az iskola részt vesz a MTT munkájában, az új kihívásoknak és elvárásoknak állandó innovációs tevékenységgel próbálunk megfelelni. Az iskola Minőségirányítási és Helyi Pedagógiai Programja is kiemelten kezeli a tehetséggondozás ügyét. A Debreceni Egyetem gyakorló iskolája lévén állandó és élő kapcsolatunk van az egyetemmel, a tehetséggondozás terén úttörő szerepet játszó Pedagógiai Pszichológia tanszékével. A tanári kar személyi összetételét tekintve alkalmas a tehetséggondozó feladatok ellátására, a kollegák szaktárgyukat tekintve nagyon felkészültek, aktívan vesznek részt és szerveznek továbbképzéseket, hat kollega végezte már el a Tehetség és fejlesztése nevű szakvizsgát adó képzést.
A tehetségpont tevékenységét városi, esetleg régiós hatókörűre tervezzük kiterjeszteni. Ez a munka részben már folyik iskolánkban, hiszen gyakorló iskola lévén egyik célunk, hogy a város és régió egyik módszertani központjává váljunk. Iskolánkban már több olyan szakkör jellegű tevékenység folyik, mely túlmutat az iskola falain: magyar nyelv és irodalomból, fizikából, orosz nyelvből, kémiából tartanak kollegáink emelt szintű érettségire felkészítést a város és régió diákjainak. Ezek körét szeretnénk bővíteni. Ennek elnevezése:Tanuljunk egymástól.
A szaktanárok adottak, de számíthatunk az egyetemi tanárokra és egyetemistákra is (egy tervezett mentorprogram keretein belül).
Ezen munkánkban számíthatunk a DE intézményeire, más tudományos és/vagy kutató, kulturális (pl. könyvtárak) intézetek segítségére (pl. ATOMKI).
Cél: kapcsolattartás a helyi, regionális és országos tehetséggondozó kezdeményezésekkel (kapcsolattartó személy: dr. Bohdaneczky Lászlóné, a MTT tisztségviselője).
Elsősorban tanórán kívüli gazdagítással kívánunk foglalkozni, szakkörök, az iskola falain túl mutató foglakozások szervezésével. (pl. emelt szintű érettségire készítő tanfolyamok különböző tantárgyakból). Ez már meglévő projekt magyar nyelv és irodalomból, kémiából, orosz nyelvből, fizikából. Ezek körét kívánjuk bővíteni.
De megoldásokat keresünk az időben történő gyorsítás (előre hozott érettségik) miatt felmerülő problémára is, hogy az ezt megvalósító diákok ne kerüljenek ki az adott tárgyat illetően az iskolai foglakoztatásból. Az ő számukra szeretnénk programokat kidolgozni.
Tervezett konkrét programok: a nyilvánosság előtt való megjelenés biztosítása a tehetséges, s valamilyen kiemelkedő eredményt elért diákok számára (előadások, órai meghívások, nyomtatott, faliújságon való megjelenés, "házi konferencia").
A tehetséggondozást az iskola eddig is kiemelten támogatta, szakkörök és egyéb tevékenységek, valamint a helyszín biztosításával.
Pályázatokkal is tervezzük az anyagi fenntarthatóságot biztosítani.
Az iskolahasználók (szülők) eddig is többféle formában támogatták és támogatják az iskolát. Ezt a lehetőséget is megpróbáljuk kiaknázni.
Iskolánkban van jól működő alapítvány (Gyermekeinkért Alapítvány), melynek többek között a rászoruló tehetségesek támogatása is célja.
Az iskolában jelenleg 6 olyan pedagógus dolgozik, akik elvégezték a 'Tehetség fejlesztése' nevű szakvizsgát. Ők a program megvalósítói (Némethy Judit, Kőrösi Ágnes, dr. Bényeiné Tolnai Zita, dr. Buda Andrásné, Ferencz Márta).
Dr. Bohdaneczky Lászlóné dr., aki a MTT tisztségviselője.
A résztvevők körében végzett elégedettségi vizsgálatokkal, felmérésekkel; egy-egy folyamatot lezáró (pl. éves szakköri munkát) evaluálással, melyek mindkét irányba mutatnak: mérik az eredményességet és egyúttal a hibák kiküszöbölésére ösztönöznek, valamint tanácsokat adhatnak a javításokat illetően.
Egyéb - esetleg - longitudinális mérések.