Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Drávai Mária

Munkakör: 
Magyar-történelem-dráma szakos általános és középiskolai tanár
egyéni és csoportos személyiségfejlesztés, tehetséggondozás, magántanítás, tanulmányi versenyszervezés, versenyfelkészítés

• Milyen elvárásokkal jelentkeztél a tutori szerepre?
Több évtizedes tanítási gyakorlatom alatt mindig fontosnak tartottam a szakmai megújulást és az új lehetőségek megtalálását a tanítványaim számára. Azért jelentkeztem, hogy képzés után tutor lehessek, ugyanis ebben még nem próbáltam ki magam. Remélem, jó segítője, nevelője leszek majd a rám bízott diákoknak.
Szeretném, ha ez a munka tutornak, tutoráltnak élményeket, tudást, lelki gazdagodást hozna.


• Miért tartod fontosnak az egyéni segítségnyújtást a tehetséges fiatalok számára?
Azért tartom fontosnak az egyéni segítségnyújtást, mert ezek a diákok is rendelkezhetnek olyan gyenge pontokkal, amelyeknél fejlesztésre szorulnak. Az egyéni törődés segíthet nekik kortárskapcsolataikban, kommunikációjukban, lehetőségek megismerésében, személyiség-fejlődésükben. Abban is, hogy minél jobb önismerettel rendelkezve készüljenek a pályaválasztásra, hogy találjanak majd olyan munkára, ahol örömmel kamatoztatják tudásukat saját maguk és mások javára.


• További gondolatod, amit fontosnak tartasz a tutorálással kapcsolatosan:
Munkám fő feladatának tekintem, hogy keressem annak az útját-módját, hogyan lehet a ma gyerekeit felkészíteni felnőttkorukra, a jövőre. A mai gyerekeket meg kell ismertetnünk a legújabb fejlődéssel és lehetőségekkel, hogy felkészülhessenek a változásokra, egy új szemléletre, melyek csak a jövőben fogalmazódnak meg, de amelyeket már a ma ismeretei is előrevetítenek. Ezt egy régi tengerészmondás így fogalmazza meg: „a szél irányát nem tudjuk befolyásolni, de előkészíthetjük a vitorlákat.”

Adatlap: