Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Németh Gáborné

Munkakör: 
Richter János Zeneművészeti Szakgimnázium - kollégiumi nevelő
szociális kompetenciák mérése és fejlesztése, tanulási képességek fejlesztése, gyermekvédelem, iskolai erőszak kutatások, erőszakmentes kommunikáció, önismeret és társaskészségek fejlesztése, tehetségfejlesztés

Milyen elvárásokkal jelentkeztél a tutori szerepre?
Szerettem volna alaposan megismerni és átlátni a Magyarországon működő tehetséghálózatokat és a tutorok lehetőségeit a tehetséggondozásban. A tutor és a kiemelten tehetséges fiatalok rendszerszintű együttműködésének lehetőségeinek, a jó gyakorlatok megismerésével szeretném eddigi elkötelezett tehetséggondozói munkámat kibővíteni. Hiszem, hogy a professzionális és komplex tutori tehetségfejlesztés a gyerekekkel együttműködve válhat eredményessé és képes lesz gazdagítani tehetségük kibontakozását.

Miért tartod fontosnak az egyéni segítségnyújtást a tehetséges fiatalok számára?
Mivel az egyéni fejlesztési terv kizárólag egy adott tanuló fejlesztésére készül és az ő egyéni sajátosságaihoz (készségeihez, képességeihez) igazított, ezért nagyon fontosnak tartom a tehetséges fiatalok fejlesztő programjának megtervezésében. Mivel az egyéni segítségnyújtás támogatja az egyéni ütemű ismeretszerzést a kiemelkedő képességek terén, és alkalmas az alulteljesítő készségek, képességek és kompetenciák fejlesztésére is, ezért nélkülözhetetlen a tehetségfejlesztésben. A legfontosabb azonban, hogy a tehetséges gyermek képessé válik az aktív és eredményes részvételre a tehetséggondozásának folyamatában.
 

További gondolatod, amit fontosnak tartasz a tutorálással kapcsolatosan:
Nagy öröm számomra, hogy a kiemelkedő képességű, tehetséges gyermekek kibontakozását motiválhatom és segíthetem készségeik, képességeik fejlődését.