| Szerző: | |
| Kiadás éve: | 2014 |
| Terjedelem: | 35 oldal |
| ISSN: | 2064-5449 |
| Fedél típusa: | Puha |
| Kiadó: | Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége |
| Kiadvány: |
Kutatásunk fő célja a zenei írás-olvasási képesség fejlődésének vizsgálata 2–8. osztály között, a magyar iskolai zenei nevelés kontextusában. A fejlődést saját képességstruktúrára épülő feladatrendszerrel, longitudinális vizsgálat keretében követtük nyomon. Vizsgáltuk továbbá a fejlődésben szerepet játszó egyes háttértényezők – a motiváció, az általános értelmesség (intelligencia), a tanulmányi eredményesség, a biológiai nem – szerepét is. A mintát 188 diák alkotta. Az eredmények néhány tantárgy-pedagógiai hiányosságra felhívják a figyelmet a ritmikai ismeretek, a „magasabb-mélyebb” zenei vonatkozású használata és az utószolmizáció terén. A háttértényezők vizsgálata alapján elsősorban a jó tanuló, magas intelligenciájú lányok azok, akik a legnagyobb valószínűséggel érnek el jó eredményt a zenei notációban.