Menü megnyitása

Kutasi Zoltán

25 éves
50 tehetséges fiatal
gépészmérnök

Zoltán a hallgatói műhelyben mutatja a Megaméter III-at. Azt a járművet, amellyel a Kecskeméti Főiskola csapata tavaly a világon második lett az energiatakarékos járművek versenyén Rotterdamban. Az autóra csöppet sem hasonlító, ám négyütemű Ottó-motorral működő járgány egyetlen liter benzinnel 2696 kilométert képes megtenni. Száz kilométeren tehát 0,037 litert fogyaszt a magyarok fejlesztése, károsanyag-kibocsátása pedig kisebb, mint a benne ülő emberé. Az eredményt természetesen nem a hazai kátyús utakon mérték, egyelőre versenyautóról van szó, de Kutasi Zoltán erre azt feleli, hogy a negyven évvel ezelőtti Forma 1-es fejlesztések is bekerültek az autógyártásba.

Gépészmérnöknek tanul, már csak a nyelvvizsga választja el a diplomától. A Megaméter teljesítményét bonyolult összetevők határozzák meg, mutatja a leginkább valami könnyű, repülő tárgyra hasonlító járművön, hogy mi is az ő feladata a fejlesztő csapatban. Műanyag-feldolgozó szakirányon tanul, azt mondja, rendkívüli fejlesztési lehetőségek rejlenek a műanyaggyártásban. A kecskeméti csapat egyébként azért tudott ilyen eredményeket elérni, mert szellemi tőkével pótolták ki a pénz hiányát. A kreatív csapatot dr. Bagány Mihály tanár úr illetve dr. Csák Bence segítette, és a történetben mindjárt kirajzolódik, hogy a fiatalember motivációjában szinte mindig benne voltak rendkívüli tanárok, akik a kreatív szemléletet erősítették.

Kecskeméten született 1987-ben, 3 gyermekes családban. A Kertvárosi Általános Iskola után a Kandó Kálmán Szakközépiskolában folytatta tanulmányait, elektronikát tanult. Érettségi után a Kecskeméti Főiskola műanyag feldolgozó szakirányában tanult tovább. Jelenleg diploma előtt áll, a főiskola munkáját demonstrátorként és műszaki ügyintézőként segíti.

Kutasi Zoltán ugyanis nem értelmiségi családba született, ennek ellenére két testvérével együtt nagyon erős családi ösztönzést kapott arra, hogy tanuljon. Szabadon dönthettek, hogy mivel akarnak foglalkozni, a szülők pedig segítettek, ahogy erejük engedte. Nem járt ugyan elitiskolába, egy nyugodt, családias, kertvárosi általánosban tanult, amikor találkozott Kőházy Ödön technika tanár úrral. A már nyugdíjas tanárral ma is rendszeres kapcsolatban áll, mert a kreatív gondolkodás alapjaival tulajdonképpen ő ismertette meg, mégpedig a repülőgép-modellezés révén.

Később az elektronika felé fordult az érdeklődése, középiskolát már így választott. A műanyagon kívül a fához is vonzódik. A repülőgép-modellezés és az elektronikai építés után a robogók, motorok kerültek Zoltán érdeklődésének középpontjába. Még némi zsebpénz-kiegészítést is jelentett számára az új hobbi, mert Olaszországban vásárolt használt, javításra szoruló motorokat, itthon kipofozta őket, és továbbadott rajtuk. Úgy gondolja, ő elsősorban egyébként sem csupán elméleti ember. Találkoznia kell az anyaggal ahhoz, hogy gondolatai legyenek, tehát a kézzelfogható dolgokat értékeli. Mentorától együttgondolkodást vár, új ismeretséget és olyan információkat, amelyek hasznosak lesznek a jövőben.

Mentor: Nátrán Roland
"Kutasi Zoltán jelölt a kreatív magyar elme egyik kiváló képviselője, ugyanakkor számára is szükséges a mentori támogatás és a segítség, hogy innovatív ötlete sikeres legyen. "

 

Adatlap: