Kódszám | Képzés neve | Programírók | Oktatók | Hatósági szám |
---|---|---|---|---|
H541 | Matematika továbbképzés általános iskola felső tagozatán tanítók számára | 957/120/2013 | ||
A képzésben résztvevők ismerjék meg az 5-8. osztályba járó tanulók fel-adatmegoldások során elkövetett leggyakoribb típushibáit. Tudjanak olyan feladatsorokat készíteni, amelyekkel ezek a típushibák kijavíthatók. Képesek legyenek a tanítási gyakorlatukban tudatosabban alkalmazni érdekes matematikai feladatokat, logikus gondolkodást fejlesztő matematikai és logikai játékokat. Ismerjék meg a számelmélet tanítása során leggyakrabban elkövetett tanítási pontatlanságokat, a tanítási gyakorlatban jól alkalmazható számelméleti feladatokat. Szerezzenek jártasságot az újabb tananyagrészek (kombinatorika, valószínűség számítás, statisztika) tanítási gyakorlatában. Ismerkedjenek meg jól bevált tanítási gyakorlatokkal, praktikákkal. Kapjanak tájékoztatást a legjelentősebb magyarországi tehetséggondozó műhelyekről, a magyarországi matematikai versenyek típusairól, a legjelentősebb matematikai versenyekről. |
||||
H552 | A drámapedagógia szerepe és alkalmazási lehetőségei a tehetséggondozásban és a köznevelésben | 27282-69/2016 | ||
A képzés sikeres elvégézével a résztvevő ismerje meg a drámapedagógiai módszereket és eszközöket, annak szerepét a tehetségfejlesztés segítésében. A képzés által bővüljön a résztvevő módszertani ötlettára, váljon képessé a szociális kompetenciafejlesztésre a dráma eszközeivel. Értse meg, és ismerje fel a drámapedagógia jelentőségét. Váljon képessé felelősséggel alkalmazni a drámapedagógia módszereit a nevelő oktató munkában a köznevelés és a tehetségfejlesztés területén egyaránt. Ismerje meg a drámaóra tervezet elkészítésének módját és tudatosan alkalmazza a bemutatott drámakonvenciókat. Ismerje fel a drámapedagógia alkalmazási lehetőségét a tehetségfejlesztés folyamatában. |
||||
H554 | Felkészítés tehetségsegítő tutori feladatok végzésére | 27282-152/2016 | ||
A résztvevők megismerjék: – a tehetség korszerű értelmezését, a tehetség fajtáit, a speciális tehetségeket; – a tehetséggondozás helyét és szerepét az oktatási rendszerben (köz- és felsőoktatás); – a Nemzeti Tehetség Program elemeit, a támogatási rendszer struktúráját, szempontjait; – a tutorhálózat szerepét a tehetséggondozó rendszerben; – a tutor feladatait; – a tutorrendszerben segített tanulók/fiatalok személyiségtulajdonságait, érdeklődési területeit; – a csoportfoglalkozások tervezését, lebonyolítását; – kommunikációs, konfliktuskezelési képességeik fejlesztésének lehetőségeit, gyakorlatban történő alkalmazását; – a kapcsolatfelvétel lehetőségeit a tutoráltak tanáraival, mentoraival, szüleivel; – a tutoráltak egyéni fejlesztési programjai készítésének lépéseit; – az egyéni fejlesztési programok megvalósításához használható szervezeti formákat, módszereket; – az egyéni fejlesztési programok nyomon-követésének eszközrendszerét. A résztvevők képessé váljanak: – arra, hogy eligazodjanak a hazai tehetséggondozó hálózatban; – a tanulók az egyéni fejlesztési terveinek összeállításában való részvételre, valamint segítőivé váljanak az egyéni fejlesztési tervek megvalósításának; – az egyén és csoport kapcsolatának kialakítására, az egyén fejlődése érdekében; a tutorált, a tutor, mentor, tanár, szülő közötti - a fejlődést segítő – kapcsolat, kommunikáció kialakítására, esetlegesen a konfliktus kezelésére. |
||||
H554 | Felkészítés tehetségsegítő tutori feladatok végzésére | 27282-152/2016 | ||
A résztvevők megismerjék: – a tehetség korszerű értelmezését, a tehetség fajtáit, a speciális tehetségeket; – a tehetséggondozás helyét és szerepét az oktatási rendszerben (köz- és felsőoktatás); – a Nemzeti Tehetség Program elemeit, a támogatási rendszer struktúráját, szempontjait; – a tutorhálózat szerepét a tehetséggondozó rendszerben; – a tutor feladatait; – a tutorrendszerben segített tanulók/fiatalok személyiségtulajdonságait, érdeklődési területeit; – a csoportfoglalkozások tervezését, lebonyolítását; – kommunikációs, konfliktuskezelési képességeik fejlesztésének lehetőségeit, gyakorlatban történő alkalmazását; – a kapcsolatfelvétel lehetőségeit a tutoráltak tanáraival, mentoraival, szüleivel; – a tutoráltak egyéni fejlesztési programjai készítésének lépéseit; – az egyéni fejlesztési programok megvalósításához használható szervezeti formákat, módszereket; – az egyéni fejlesztési programok nyomon-követésének eszközrendszerét. A résztvevők képessé váljanak: – arra, hogy eligazodjanak a hazai tehetséggondozó hálózatban; – a tanulók az egyéni fejlesztési terveinek összeállításában való részvételre, valamint segítőivé váljanak az egyéni fejlesztési tervek megvalósításának; – az egyén és csoport kapcsolatának kialakítására, az egyén fejlődése érdekében; a tutorált, a tutor, mentor, tanár, szülő közötti - a fejlődést segítő – kapcsolat, kommunikáció kialakítására, esetlegesen a konfliktus kezelésére. |
||||
H531 | A tehetségfejlesztés lehetőségei a kooperatív tanulásban | 23/353/2015 | ||
A résztvevő ismerje meg • a tehetség korszerű szemléletét, • a tehetséggondozás általános alapjait, • a tehetség kibontakoztatásának és fejlődésének jellemzőit, • a tehetségfejlesztés főbb módszereit és kereteit, • a tehetségesek speciális társas-, emocionális szükségleteit, • a kooperatív tanulás társadalomfilozófiai és szociálpszichológiai alapjait, • a korszerű stratégiai tanítási-tanulási módszereket, • az együttműködő tanulás módszereinek, szervezésének, tervezésének, az oktatás folyamatában való alkalmazási lehetőségeit, • a pedagógus-szerep új dimenzióit. Váljon képessé az oktatási folyamatban alkalmazni kooperatív tanulási módszereket, a tehetségesek kognitív sajátosságaira és differenciált fejlesztésükre tekintettel. |
||||
H545 | Egyéni tehetségfejlesztő programok kidolgozásának és megvalósításának alapjai | 23/351/2015 | ||
A résztvevők megismerjék: az egyéni tehetségfejlesztő program szerepét a tehetségígéretek kibontakoztatásának eszközrendszerében, az egyéni tehetségfejlesztő program kiindulási alapjaként szolgáló tehetség-kereső, tehetség-azonosító módszereket
A továbbképzés résztvevői képessé váljanak: az egyéni tehetségfejlesztő program alapjául szolgáló tehetség-kereső, - azonosító módszerek használatára, egyéni tehetségfejlesztő program kidolgozására, az egyéni tehetségfejlesztő program megvalósításához szükséges módszerek, munkaformák gyakorlati alkalmazására, az egyéni tehetségfejlesztő program folyamatos felülvizsgálatára, korrekciójára. |
||||
H549 | Tehetségfejlesztés óvodás és kisiskoláskorban az Okoskocka fejlesztő eszközökkel – matematika | 23/350/2015 | ||
A továbbképzés célja, hogy a résztvevők megismerjék: - a tehetségdefiníciók, a tehetségazonosítás, a tehetségfejlesztés elméleti alapjait. - a matematikai képességek (számsorismeret; számképek beazonosítása; mennyiségállandóság; számfogalom; matematikai viszonyfogalmak értelmezése; műveletvégzés, stb.) fejlődésének életkori sajátosságait. - a testséma (testtudat; vizuális-poszturális testséma; testkép) fejlődésének életkori sajátosságait. - a tér- és időészlelés (térirányok ismerete; téri pozíciók meghatározása; tükrözés; mentális leképezés; óra-perc-másodperc viszonyrendszer; történelmi idő megértése, stb.) fejlődésének életkori sajátosságait. - a számolás, testséma és tér- és időészlelés Okoskocka eszközök játékos feladatait, fejlesztési lehetőségeit. A továbbképzés további célja, hogy a résztvevők képessé váljanak a matematikai képességek terén a tehetségek azonosítására és kreatív fejlesztésére az Okoskocka eszközök alkalmazásával. |
||||
H532 | A matematika iránti érdeklődés felkeltése és a tehetségesek gondozása az 5-8. évfolyamokon | 23/349/2015 | ||
A tanfolyamot elvégzők ismerjék meg az 5-8. osztályosok matematika szakköri munkájában, tehetséggondozásában alkalmazható módszereket. Legyenek képesek meghatározni, hogy milyen eszközökkel lehet a gyerekek érdeklődését felkelteni, továbbá milyen témaköröket és hogyan célszerű feldolgozni a versenyekre való felkészítés során. Váljanak képessé szakköri programok megtervezésére. |
||||
H543 | Tehetséggondozás a tudásban és szocializáltságban heterogén tanulói csoportban | 23-352/2015 | ||
A résztvevők ismerjék meg és legyenek képesek alkalmazni az öndifferenciáló, résztvevői aktivitáson alapuló tanítási eljárást. Sajátítsák el az eljáráshoz tartozó azon tervezési és tananyag-készítési tevékenységeket, amelyek eredményeként alkalmassá válnak a tanulók képességeihez alkalmazkodó, a tanulók közötti tudás- és kifejezőkészségbeli különbséget figyelembe vevő tanulásszervezésre, tudásátadásra. |
||||
H508 | Tehetséggondozás a köznevelésben a fizika tudományban | 107/9/2016 | ||
A résztvevők ismerjék meg a fizika tudományban tehetséges tanulók azonosításának technikáit, szerezhessenek élményszerű tapasztalatokat a velük való foglalkozásban alkalmazandó új tanítási módszerekről, a demonstrációs, animációs lehetőségekről, feladat-megoldási rutinokról. Ismerkedjenek meg olyan tehetséggondozó feladatsorok kidolgozásának lépéseivel, amelyek figyelembe veszik a tanulócsoport rövidebb és hosszabb távú célkitűzéseit, illetve egyensúlyt teremt a természettudományos gondolkodásmód, a matematikai eszközalkalmazás és a kísérleti tevékenység képessége között az egyes személyekben. Váljanak képessé olyan projektfeladatok kitűzésére, melyek differenciált módon fejlesztik a tanulói képességeket, lehetővé teszik a digitális technikák alkalmazását. Ismerjék meg továbbá a legfontosabb szakmai és internetes fórumokat, és azt a technikát, amivel tanítványaikat menedzselhetik. |
||||
H544 | Kreativitásfejlesztés dramatikus eszközökkel | 107/8/2016 | ||
A nevelés különböző színterein tevékenykedő pedagógusok megismerjék: • a kreativitás általános alapjait, fogalmát, összetevőit, • fejlesztésének jellemzőit, • fogalmát, összetevőit, • a dramatikus eszközök alkalmazásának sokoldalú lehetőségeit, főbb módszereinek jellemzőit és kereteit • a dramatikus eszközök alkalmazását befolyásoló tényezőket, a kreativitásfejlesztést befolyásoló sajátosságok, jellemzők figyelembevételével Továbbá váljanak képessé kreativitásfejlesztő játékok, gyakorlatok hatékony alkalmazására. |
||||
H553 | A természettudomány iránti érdeklődés felkeltése kreatív tehetséggondozással | 107/8/2016 | ||
A képzés sikeres elvégzésével a résztvevő megismerje a kreatív természettudományi pedagógia alapjait és alkalmazási gyakorlatát és képes legyen felfrissíteni és fejleszteni pedagóguskompetenciáit a természettudományi tehetségek érdeklődésének felkeltéséhez, motiválásához, kibontakoztatásához, valamint tegyen szert a tanórán kívüli, komplex integratív természettudományos tehetséggondozás módszereinek alkalmazására és azok adaptálására a természettudományi tanórákon. |
||||
H529 | Tehetséggondozás az óvodában | 107/7/2016 | ||
A tanfolyami résztvevő ismerje meg a köznevelésben elfogadott és törvények által deklarált új tehetségelméletet és gyakorlatot, valamint a szemléletváltást generáló tehetségsegítő szervezetek munkáját. A továbbképzésen résztvevő óvodapedagógus ismerje meg és tudja az óvodai tehetségígéretek gondozásának azon legfontosabb elméleti alapfogalmait, amelyek a tehetséggondozó munka bevezetéséhez szükségesek. Célunk továbbá olyan gyakorlatorientált képzés biztosítása, amely képessé teszi a résztvevőt a tehetségígéretek azonosítására, beválogatására, speciális tehetséggondozó műhely bevezetésére, s a komplex műhely programjának és egyéb dokumentumainak elkészítésére. |
||||
H525 | Tehetséggondozás iskoláskor előtt | 107/6/2016 | ||
Az iskoláskor előtti neveléssel foglalkozó szakemberek, óvodapedagógusok ismerjék meg a tehetségígéretek iskolás kor előtti felismerésének és fejlesztésének lehetőségeit. Ennek érdekében cél a tehetségneveléssel foglalkozó szervezetek bemutatása, a résztvevők felkészítése a korai tehetségjegyek felismerésére alkalmas módszerek használatára, a gazdagító programok megtervezésére. További cél: a pedagógusok felkészítése a tehetségígéretek szüleivel folytatható konzultációkra, az iskoláskor előtti tehetségfejlesztés, az iskolaérettség és optimális iskolaválasztás témakörében. |
||||
H512 | Az informatika területén tehetséges tanulók gondozása | 107/4/2016 | ||
A résztvevők ismerjék meg az informatika területén tehetséges tanulók gondolkodásmódját, képesek legyenek a tanulók egyes részterületeken szerzett ismereteinek bővítésére, a részterületek közötti összefüggések felismerésére, a speciális ember–gép kommunikáció sajátosságainak felismertetésére, az ebben rejlő lehetőségek kihasználására. Képesek legyenek felkészíteni a tehetséges tanulókat az informatikában kevésbé jártas tanulókkal, felnőttekkel folytatott informatív kommunikációra, valamint olyan megmérettetéseken való sikeres szereplésre, amelyeken bizonyítani tudják képességeiket, az ember–gép kommunikációban elengedhetetlen kommunikációs stílus elsajátítását. Képesek legyenek továbbá olyan problémák megfogalmazására és feldolgozására, melyek segítik a tanulók számítógépes gondolkodásának fejlesztését tradicionális és nem-tradicionális programozói környezetekben egyaránt. |