Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Képzési programok

Ugrás
1-15 | 73 találat
Kódszám Képzés neve Programírók Oktatók Hatósági szám
R710 10 óra 20 játék: ismerkedés, önismeret, figyelem, empátia FSZTv.7.13B§(1)

A képzés sikeres elvégzésével a résztvevők megismerjék és elsajátítsák a tehetséges diákok érzelmi intelligenciáját fejlesztő játékok és gyakorlatok levezetésének helyes attitűdjét és gyakorlatát. Alkalmassá váljanak egy csoport egyedi igényeihez igazodó, a fejlesztési célokat támogató játékok és gyakorlatok megválasztására, valamint a gyakorlatok által szerzett élmények hatékony, csoportos feldolgozására.

R711 10 óra 20 játék kommunikáció, együttműködés-problémamegoldás FSZTv.7.13B§(1)

A képzés sikeres elvégzésével a résztvevők megismerik és elsajátítják a tehetséges diákok közötti kommunikációt és együttműködést hatékonyabbá tevő élménypedagógiai feladatokat és azok feldolgozási lehetőségeit. Alkalmassá váljanak egy csoport egyedi igényeihez iga-zodó, a fejlesztési célokat támogató játékok és gyakorlatok megválasztására, valamint a gya-korlatok által szerzett élmények hatékony csoportos feldolgozására.

R709 10 szempont a tehetségsegítő program készítéséhez FSZTv.7.13B§(1)

Megismertetni a tehetségsegítő pedagógusokat, szakembereket a programkészítés gyors és hatékony módszerével, eszközeivel munkaformáival.

H528 6-10. évfolyamon tanulók tehetségfejlesztése a matematika területén 107/1/2016

A tanfolyam célja, hogy résztvevőket megismertesse a 6-10. évfolyamon a matematika tehetségfejlesztésben használható szakmai anyagokkal és a tehetségfejlesztés módszereivel. A tanfolyam ehhez kapcsolódó célja, hogy valamennyi feladattípushoz kapcsolódóan több feladatból álló feladatanyagot nyújtson, megismertetessen olyan forrásokat, ahol a résztvevők további olyan anyagokat találhatnak, amelyek felhasználhatók a matematika terén tehetséges tanulók fejlesztésében. Az átadott tananyaghoz kapcsolódóan a továbbképzés számos pedagógiai és módszertani javaslatot ad a szakmai anyagok feldolgozásához, ill, a tanulók motivációjának, kreativitásának fejlesztéséhez. Mindemellett cél a matematika területén hatékonyan működő tehetségfejlesztési műhelyek sok éves tapasztatainak bemutatása az elkötelezett tehetségfejlesztő munka érdekében.

E018 Alkalmazói szoftverek és táblajátékok a tanulás támogatásában

A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg:

- a tehetségesek igényeinek és egy tehetséggondozó program illeszkedésének lehetőségeit

- a tehetségesek gondozásának hatékony módszereit

- néhány tehetségvizsgálatot

- az alkalmazói informatikának, a tanulást segítő szoftvereknek, az IKT eszközöknek a tehetséggondozásban betöltött szerepét.

 

Továbbá ismerjen meg egy tehetségeseknek készített informatikai produktumokat létrehozó, komplex tehetséggondozó projektet, amely a tanórán kívüli tehetséggondozás része.

E019 Bevezetés a jóllét tudományába

A modul során a pozitív pszichológia főbb jellegzetességeinek megismerése mellett a résztvevők megismerik a jóllét fogalmát, ennek a komplex megközelítését, az oktatásban, nevelésben betöltött lehetséges szerepét, valamint képet kapnak saját jóllétük összetevőiről. Cél, hogy ezt a tudást az intézményes oktatás-nevelés keretében és a tehetségtámogató munka során alkalmazni tudják.

H507 A biológia tudomány területén tehetséges diákok gondozása 107/10/2016

A biológia oktatás különböző szintjein tevékenykedő pedagógusok ismerjék meg: - a tehetség korai azonosítására és fejlesztésére vonatkozó módszereket, - a hagyományos és konstruktivista pedagógiai közötti lényeges különbségeket, - a pedagógus értékelő magatartásának kritériumait, - a versenyek, pályázatok adta lehetőségeket a biológia tudományban, - a tehetség gondozó tanárok együttműködésének lehetőségeit, - a projektek szerepét a biológia oktatásban.

R707 A drámapedagógia szerepe a tehetséggondozásban E-000211/2014/D034

A képzés sikeres elvégzésével a résztvevő  megismeri a  drámapedagógiai módszereket és eszközöket, annak szerepét a tehetségfejlesztés segítésében. A képzés által bővül a résztvevő módszertani ötlettára a pedagógiai gyakorlat alternatív megoldásaihoz és képessé válik a szociális kompetenciafejlesztésre a dráma eszközeivel. Továbbá a képzés során cél annak az igénynek a kialakítása, hogy a résztvevők a továbbiakban motiváltakká váljanak a drámapedagógia módszereiben való elmélyülésre.

H552 A drámapedagógia szerepe és alkalmazási lehetőségei a tehetséggondozásban és a köznevelésben 27282-69/2016

A képzés sikeres elvégézével a résztvevő ismerje meg a drámapedagógiai módszereket és eszközöket, annak szerepét a tehetségfejlesztés segítésében. A képzés által bővüljön a résztvevő módszertani ötlettára, váljon képessé a szociális kompetenciafejlesztésre a dráma eszközeivel. Értse meg, és ismerje fel a drámapedagógia jelentőségét. Váljon képessé felelősséggel alkalmazni a drámapedagógia módszereit a nevelő oktató munkában a köznevelés és a tehetségfejlesztés területén egyaránt. Ismerje meg a drámaóra tervezet elkészítésének módját és tudatosan alkalmazza a bemutatott drámakonvenciókat. Ismerje fel a drámapedagógia alkalmazási lehetőségét a tehetségfejlesztés folyamatában.

    R647 Egyéni fejlesztő programok a tehetséggondozásban E-000211/2014/D012

    A képzés sikeres elvégzésével a résztvevő megismeri a komplex tehetséggondozás fogalmát, és képes olyan programok összeállítására, amelyek különös tekintettel a tehetséges gyerek erős oldalának, gyenge oldalának fejlesztésére, a légkörjavításra és a feltöltődésre vonatkoznak.

    R713 Egyéni tehetségfejlesztő programok- korszerű pszichológiai és pedagógiai módszerek alkalmazása FSZTv.7.13B§(1)

    A képzés sikeres elvégzésével a résztvevő megismeri az egyéni tehetségfejlesztő programok kidolgozásának folyamatát, valamint a sikeres gyakorlati megvalósítás kritikus pszichológiai és pedagógiai pontjait.

    H545 Egyéni tehetségfejlesztő programok kidolgozásának és megvalósításának alapjai 23/351/2015

    A résztvevők megismerjék:

    az egyéni tehetségfejlesztő program szerepét a tehetségígéretek kibontakoztatásának  eszközrendszerében, az egyéni tehetségfejlesztő program kiindulási alapjaként szolgáló tehetség-kereső, tehetség-azonosító módszereket , ezek felhasználási szabályait, az egyéni tehetséggondozó programok kidolgozásának tartalmi szempontjait, az egyéni fejlesztő program készítésének lépéseit, az egyéni tehetségfejlesztő programok megvalósításához a felhasználható módszereket, szervezési munkaformákat, az egyéni tehetségfejlesztő programok folyamatos nyomon-követésének, korrekciójának eszközrendszerét.

     

    A továbbképzés résztvevői képessé váljanak: az egyéni tehetségfejlesztő program alapjául szolgáló tehetség-kereső, - azonosító módszerek használatára, egyéni tehetségfejlesztő program kidolgozására, az egyéni tehetségfejlesztő program megvalósításához szükséges módszerek, munkaformák gyakorlati   alkalmazására, az egyéni tehetségfejlesztő program folyamatos felülvizsgálatára, korrekciójára.

    R590 Az eltérő fejlődésű gyermekek, tanulók, egyének tehetségének felismerése és fejlesztési lehetőségei közösségi és pedagógiai színtereken E-000211/2014/D007

    A résztvevővel megismertetni az eltérő fejlődésű gyermek és személyek sajátos állapotbeli jellemzőit, elérni, hogy felismerje a fogyatékossági típusokon belül az egyedi  tehetség különböző megnyilvánulásait, azok kibontatkoztatásának módszereit. Képes legyen a képzésen megismert módszereket alkalmazni saját környezetében élő eltérő fejlúődésű gyermek esetében.

    E012 Fejlődés-lélektan a tehetségfejlesztés vonatkozásában:szempontok és esetmegbeszélés

    A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg

    • -a fejlődés-lélektani szempontok jelentőségét a tehetségfejlesztés vonatkozásában
    • -fejlődés bioloógiai és környezeti tényezőinek jelentőségét
    • -a fejlődési szakaszok és normatív változások, továbbá az egyéni különbségek, és a temperamentum szerepét az egyedi fejlődés során
    • -korai szocializáció és a kötődés szerepét
    • -a szülői nevelési stílus jelentősebb modelljeit és elképzeléseit.

    A képzés célja továbbá, hogy a résztvevő ismerje meg:

    • a tehetség és a tehetséggondozás elméleti alapjait,
    • a Czeizel modellt és Gagné DMGT modelljét, mely által bepillantást kap a tehetség jelenségének messzemenő komplexitásába,
    • a tehetségazonosítás rendszerszemléletű megközelítését napjainkban, mely választ nyújt arra vonatkozóan, hogy a fizikai, érzelmi, értelmi fejlődés összhangja, a fejlődés kiegyensúlyozottsága jelentős hatással bír a képességek kibontakoztatására.
    • hogy az egyén számára az önismeret fejlődése, a hatékonyabb kommunikációs és konfliktuskezelési stratégiák elsajátítása, a problémákkal való megküzdési stratégiák fejlődése, a hatékonyabb stressz-kezelés, továbbá a pszichológiai immunrendszer erősödése miként segítheti a tehetséget mutató személyiség egészségesebb működését.
    H554 Felkészítés tehetségsegítő tutori feladatok végzésére 27282-152/2016

    A résztvevők megismerjék:

    –      a tehetség korszerű értelmezését, a tehetség fajtáit, a speciális tehetségeket;

    –      a tehetséggondozás helyét és szerepét az oktatási rendszerben (köz- és felsőoktatás);

    –      a Nemzeti Tehetség Program elemeit, a támogatási rendszer struktúráját, szempontjait;

    –      a tutorhálózat szerepét a tehetséggondozó rendszerben;

    –      a tutor feladatait;

    –      a tutorrendszerben segített tanulók/fiatalok személyiségtulajdonságait, érdeklődési területeit;

    –      a csoportfoglalkozások tervezését, lebonyolítását;

    –      kommunikációs, konfliktuskezelési képességeik fejlesztésének lehetőségeit, gyakorlatban történő alkalmazását;

    –      a kapcsolatfelvétel lehetőségeit a tutoráltak tanáraival, mentoraival, szüleivel;

    –      a tutoráltak egyéni fejlesztési programjai készítésének lépéseit;

    –      az egyéni fejlesztési programok megvalósításához használható szervezeti formákat, módszereket;

    –      az egyéni fejlesztési programok nyomon-követésének eszközrendszerét.

    A résztvevők képessé váljanak:

    –      arra, hogy eligazodjanak a hazai tehetséggondozó hálózatban;

    –      a tanulók az egyéni fejlesztési terveinek összeállításában való részvételre, valamint segítőivé váljanak az egyéni fejlesztési tervek megvalósításának;

    –      az egyén és csoport kapcsolatának kialakítására, az egyén fejlődése érdekében;

    a tutorált, a tutor, mentor, tanár, szülő közötti - a fejlődést segítő – kapcsolat, kommunikáció kialakítására, esetlegesen a konfliktus kezelésére.

    Ugrás
    1-15 | 73 találat