Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Képzési programok

Ugrás
1-15 | 73 találat
Kódszám Képzés neve Programírók Oktatók Hatósági szám
E001 Tehetséggondozás a kreativitás tükrében

A képzés sikeres elvégzésével a résztvevő megismeri a kreativitás többféle értelmezését, összetevőit, folyamatát, a kreatív attitűd jelenségét és fontosságát és felkészül saját maga és a tehetséges személy kreativitásának felismerésére, fejlesztésére, a kreatív attitűd kialakítására, a kreatív megoldások megtalálására.

E002 A személyiség fejlődésének a szerepe a tehetség kibontakoztatásában

A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg

- a tehetség és a tehetséggondozás elméleti alapjait,

- a Czeizel modellt és Gagné DMGT modelljét, mely által bepillantást kap a tehetség jelenségének messzemenő komplexitásába,

- a tehetségazonosítás rendszerszemléletű megközelítését napjainkban, mely választ nyújt arra vonatkozóan, hogy a fizikai, érzelmi, értelmi fejlődés összhangja, a fejlődés kiegyensúlyozottsága jelentős hatással bír a képességek kibontakoztatására.

    A képzés célja továbbá, hogy a résztvevő ismerje meg, hogy az egyén számára az önismeret fejlődése, a hatékonyabb kommunikációs és konfliktuskezelési stratégiák elsajátítása, a problémákkal való megküzdési stratégiák fejlődése, a hatékonyabb stressz-kezelés, továbbá a pszichológiai immunrendszer erősödése miként segítheti a tehetséget mutató személyiség egészségesebb működését.

    E003 Konfliktuskezelés alapjai

    A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg:

    - hogy mit értünk konfliktuson és milyen fajtáival találkozhatunk

    - mit jelent az interperszonális és intraperszonális konfliktus

    - a csoporton és a szervezeten belüli konfliktusokat, valamint a velük összefüggő szerepeket

    - a különböző konfliktuskezelési modelleket: Thomas- és Kilmann modelljét, Pareek konfliktusforrás modelljét,    Blake, S hepard, M outon modelljét, valamint Hanson szervezeti modelljét

    - a legfontosabb konfliktuskezelési módszereket, ezen belül a tárgyalásos módszereket és a mediáció történeti      kialakulását

    - továbbá ismerje meg a mediációt és a gyakorlati közvetítési eljárásokat.

    E004 Kreatív természettudományi tehetséggondozás

    A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg:

    - a kreatív természettudomány fogalmát és lényegét, szerepét,

    - Renzulli tehetség modelljét,

    - a pedagógiai fordulat szükségességét a természettudományi tehetséggondozásban,

    - a természettudományok iránti pozitív attitűd növelésének szükségességét.

     

    Továbbá ismerje meg a kreatív természettudományi:

    - pedagógiát és annak céljait,

    - tehetségesek azonosítását és a tehetséggondozás összetevőit,

    - pedagógia kihívásait és benne a kutatásalapú tanulás/tanítás szerepét.

     

     

    Továbbá cél, hogy a résztvevő:

    - legyen képes saját szavaival definiálni a kreatív természettudomány lényegét.

    E004 Kreatív természettudományi tehetséggondozás

    A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg:

    - a kreatív természettudomány fogalmát és lényegét, szerepét,

    - Renzulli tehetség modelljét,

    - a pedagógiai fordulat szükségességét a természettudományi tehetséggondozásban,

    - a természettudományok iránti pozitív attitűd növelésének szükségességét.

     

    Továbbá ismerje meg a kreatív természettudományi:

    - pedagógiát és annak céljait,

    - tehetségesek azonosítását és a tehetséggondozás összetevőit,

    - pedagógia kihívásait és benne a kutatásalapú tanulás/tanítás szerepét.

     

     

    Továbbá cél, hogy a résztvevő:

    - legyen képes saját szavaival definiálni a kreatív természettudomány lényegét.

    E005 Kreatív írás

    A képzésben résztvevő ismerje meg az alábbi fogalmakat és azok típusait, azt hogy mit jelent: a ritmus, a képvers, a vizuális költemény, az intertextualitás, a rap és a slam, az írói kompetencia, az elbeszélés és a kompozíció, a nyitó és a záró szerkezeti elemek, a digitális írástudás.

    Ismerje meg továbbá: a dallamra írt szövegalkotást, a szövegszervezés ritmikus eljárásait, a szövegelrendezés és a jelentésképzés összefüggéseit, a karikatúra és a paródia fogalmát, alkotói gyakorlatba ültetését, a slam poetry jellemzőit, a 21. sz.-i rövidtörténet jellemzőit, alkotói gyakorlatát, a kezdés és a zárás gyakorlati feladatait, az elbeszélői perspektívák és az ábrázolás alapkérdéseit, a szabad vers és a rap fogalmát, alkotói gyakorlatba ültetését, a limerik és a haiku kapcsolatát a képekkel, a klasszikus példaanyag egyéni átírását, a kiemelt kortárs novella értelmezését, a szereplők jelentésképző funkcióit, a kapcsolati modelleket.

    E006 Megküzdési stratégiák

    A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg

    - a megküzdés (coping) definícióját,

    - a fő megküzdés elméleteket és azok legfontosabb összetevőit,

    - hogy konkrét helyzetekben a stresszor hogyan módosíthatja a megküzdést,

    - hogyan illeszthető a stresszhelyzethez a megfelelő megküzdési mód,

    - a tehetségesekre jellemző specifikus megküzdési módokat,

    - a hibás megküzdési módokat konkrét helyzetekben,

    - a stresszhelyzethez hatékonyabban illeszkedő stratégiát,

    - a tehetséges diákok típusait,

    - a specifikus technikákat, ami javítja a megküzdést,

    - és azonosítani tudja a gondolkodási hibákat, melyek akadályozzák a hatékony megküzdést,

    - az idő-és feladatbeosztás problémáit és a hatékony időgazdálkodási javaslatokat.

    E007 Stressz a diákok, tehetségesek és a pedagógusok körében

    A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg:

    - a stressz, a kiégés és a pszichológiai immunrendszer definícióját

    - az összefüggést az életesemények és a stressz mértéke között

    - a testi-lelki betegségek és a stressz közötti kapcsolatot

    - a társas támogatás szerepét a stresszel való megküzdésben

    - a munkavégzés és a stressz fontos összefüggéseit

    - az „A” típusú személyiséget és a működésmódját

    - a stresszel szemben védelmet nyújtó személyiségtényezőket

    - az „A” típusú személyiséget Antonovsky salutogenetikus megközelítése alapján

    - az egészséges személyiség megőrzésének lehetőségeit és az egészségviselkedéseket

    - a magyarországi kutatási eredményeket a stresszel kapcsolatban

    - a vizsgálati eredmények összefüggéseit

    - a női és férfi pedagógusokra vonatkozóan a stressz megélését

    - a tehetségesek élethelyzetéből, szerepeiből adódó specifikus stresszorokat

    - a kiégés tüneteit, kialakulásának okait és a megelőzése érdekében tehető lépéseket

    - azokat a szituációkat, melyek a fiatalok kiégéséhez vezetnek.

    E011 Kreativitásfejlesztés és tehetséggondozás: áttekintés és esetmegbeszélés

    A képzés sikeres elvégzésével a résztvevő megismeri a kreativitás többféle értelmezését, összetevőit, folyamatát, a kreatív attitűd jelenségét és fontosságát; és felkészül saját maga és a tehetséges személy kreativitásának felismerésére, fejlesztésére, a kreatív attitűd kialakítására, a kreatív megoldások megtalálására.

    E012 Fejlődés-lélektan a tehetségfejlesztés vonatkozásában:szempontok és esetmegbeszélés

    A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg

    • -a fejlődés-lélektani szempontok jelentőségét a tehetségfejlesztés vonatkozásában
    • -fejlődés bioloógiai és környezeti tényezőinek jelentőségét
    • -a fejlődési szakaszok és normatív változások, továbbá az egyéni különbségek, és a temperamentum szerepét az egyedi fejlődés során
    • -korai szocializáció és a kötődés szerepét
    • -a szülői nevelési stílus jelentősebb modelljeit és elképzeléseit.

    A képzés célja továbbá, hogy a résztvevő ismerje meg:

    • a tehetség és a tehetséggondozás elméleti alapjait,
    • a Czeizel modellt és Gagné DMGT modelljét, mely által bepillantást kap a tehetség jelenségének messzemenő komplexitásába,
    • a tehetségazonosítás rendszerszemléletű megközelítését napjainkban, mely választ nyújt arra vonatkozóan, hogy a fizikai, érzelmi, értelmi fejlődés összhangja, a fejlődés kiegyensúlyozottsága jelentős hatással bír a képességek kibontakoztatására.
    • hogy az egyén számára az önismeret fejlődése, a hatékonyabb kommunikációs és konfliktuskezelési stratégiák elsajátítása, a problémákkal való megküzdési stratégiák fejlődése, a hatékonyabb stressz-kezelés, továbbá a pszichológiai immunrendszer erősödése miként segítheti a tehetséget mutató személyiség egészségesebb működését.
    E013 Konfliktuskezelés: áttekintés és esetmegbeszélés

    A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg:

    - hogy mit értünk konfliktuson és milyen fajtáival találkozhatunk

    - mit jelent az interperszonális és intraperszonális konfliktus

    - a csoporton és a szervezeten belüli konfliktusokat, valamint a velük összefüggő szerepeket

    - a különböző konfliktuskezelési modelleket: Thomas- és Kilmann modelljét, Pareek konfliktusforrás modelljét,    Blake, S hepard, M outon modelljét, valamint Hanson szervezeti modelljét

    - a legfontosabb konfliktuskezelési módszereket, ezen belül a tárgyalásos módszereket és a mediáció történeti      kialakulását.

    Továbbá ismerje meg a mediációt és a gyakorlati közvetítési eljárásokat:

    - a tanultak alkalmazása csoportos esetmegbeszélés segítségével/ellenőrzésével.

    E014 Kreatív természettudományi tehetséggondozás: szempontok önálló tanulással

    A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg:

    - a kreatív természettudomány fogalmát és lényegét, szerepét,

    - Renzulli tehetség modelljét,

    - a pedagógiai fordulat szükségességét a természettudományi tehetséggondozásban,

    - a természettudományok iránti pozitív attitűd növelésének szükségességét.

     

    Továbbá ismerje meg a kreatív természettudományi:

    - pedagógiát és annak céljait,

    - tehetségesek azonosítását és a tehetséggondozás összetevőit,

    - pedagógia kihívásait és benne a kutatásalapú tanulás/tanítás szerepét.

     

     

    Továbbá cél, hogy a résztvevő:

    - legyen képes saját szavaival definiálni a kreatív természettudomány lényegét.

    E015 Vers és novellaírás tanítása: kollektív munka a webtérben

    A képzésben résztvevő ismerje meg az alábbi fogalmakat és azok típusait, azt hogy mit jelent: a ritmus, a képvers, a vizuális költemény, az intertextualitás, a rap és a slam, az írói kompetencia, az elbeszélés és a kompozíció, a nyitó és a záró szerkezeti elemek, a digitális írástudás.

    Ismerje meg továbbá: a dallamra írt szövegalkotást, a szövegszervezés ritmikus eljárásait, a szövegelrendezés és a jelentésképzés összefüggéseit, a karikatúra és a paródia fogalmát, alkotói gyakorlatba ültetését, a slam poetry jellemzőit, a 21. sz.-i rövidtörténet jellemzőit, alkotói gyakorlatát, a kezdés és a zárás gyakorlati feladatait, az elbeszélői perspektívák és az ábrázolás alapkérdéseit, a szabad vers és a rap fogalmát, alkotói gyakorlatba ültetését, a limerik és a haiku kapcsolatát a képekkel, a klasszikus példaanyag egyéni átírását, a kiemelt kortárs novella értelmezését, a szereplők jelentésképző funkcióit, a kapcsolati modelleket.

    E016 Megküzdési- és problémamegoldó stratégiák tehetségeseknek: áttekintés és esetmegbeszélés

    A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg

    - a megküzdés (coping) definícióját,

    - a fő megküzdés elméleteket és azok legfontosabb összetevőit,

    - hogy konkrét helyzetekben a stresszor hogyan módosíthatja a megküzdést,

    - hogyan illeszthető a stresszhelyzethez a megfelelő megküzdési mód,

    - a tehetségesekre jellemző specifikus megküzdési módokat,

    - a hibás megküzdési módokat konkrét helyzetekben,

    - a stresszhelyzethez hatékonyabban illeszkedő stratégiát,

    - a tehetséges diákok típusait,

    - a specifikus technikákat, ami javítja a megküzdést,

    - és azonosítani tudja a gondolkodási hibákat, melyek akadályozzák a hatékony megküzdést,

    - az idő-és feladatbeosztás problémáit és a hatékony időgazdálkodási javaslatokat.

    E017 Stresszesemények és kiégés tehetségeseknél és pedagógusoknál: áttekintés és esetmegbeszélés

    A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg:

    - a stressz, a kiégés és a pszichológiai immunrendszer definícióját

    - az összefüggést az életesemények és a stressz mértéke között

    - a testi-lelki betegségek és a stressz közötti kapcsolatot

    - a társas támogatás szerepét a stresszel való megküzdésben

    - a munkavégzés és a stressz fontos összefüggéseit

    - az „A” típusú személyiséget és a működésmódját

    - a stresszel szemben védelmet nyújtó személyiségtényezőket

    - az „A” típusú személyiséget Antonovsky salutogenetikus megközelítése alapján

    - az egészséges személyiség megőrzésének lehetőségeit és az egészségviselkedéseket

    - a magyarországi kutatási eredményeket a stresszel kapcsolatban

    - a vizsgálati eredmények összefüggéseit

    - a női és férfi pedagógusokra vonatkozóan a stressz megélését

    - a tehetségesek élethelyzetéből, szerepeiből adódó specifikus stresszorokat

    - a kiégés tüneteit, kialakulásának okait és a megelőzése érdekében tehető lépéseket

    - azokat a szituációkat, melyek a fiatalok kiégéséhez vezetnek.

    Ugrás
    1-15 | 73 találat