Kódszám | Képzés neve | Programírók | Oktatók | Hatósági szám |
---|---|---|---|---|
E001 | Tehetséggondozás a kreativitás tükrében | |||
A képzés sikeres elvégzésével a résztvevő megismeri a kreativitás többféle értelmezését, összetevőit, folyamatát, a kreatív attitűd jelenségét és fontosságát és felkészül saját maga és a tehetséges személy kreativitásának felismerésére, fejlesztésére, a kreatív attitűd kialakítására, a kreatív megoldások megtalálására. |
||||
E002 | A személyiség fejlődésének a szerepe a tehetség kibontakoztatásában | |||
A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg - a tehetség és a tehetséggondozás elméleti alapjait, - a Czeizel modellt és Gagné DMGT modelljét, mely által bepillantást kap a tehetség jelenségének messzemenő komplexitásába, - a tehetségazonosítás rendszerszemléletű megközelítését napjainkban, mely választ nyújt arra vonatkozóan, hogy a fizikai, érzelmi, értelmi fejlődés összhangja, a fejlődés kiegyensúlyozottsága jelentős hatással bír a képességek kibontakoztatására. A képzés célja továbbá, hogy a résztvevő ismerje meg, hogy az egyén számára az önismeret fejlődése, a hatékonyabb kommunikációs és konfliktuskezelési stratégiák elsajátítása, a problémákkal való megküzdési stratégiák fejlődése, a hatékonyabb stressz-kezelés, továbbá a pszichológiai immunrendszer erősödése miként segítheti a tehetséget mutató személyiség egészségesebb működését. |
||||
E003 | Konfliktuskezelés alapjai | |||
A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg: - hogy mit értünk konfliktuson és milyen fajtáival találkozhatunk - mit jelent az interperszonális és intraperszonális konfliktus - a csoporton és a szervezeten belüli konfliktusokat, valamint a velük összefüggő szerepeket - a különböző konfliktuskezelési modelleket: Thomas- és Kilmann modelljét, Pareek konfliktusforrás modelljét, Blake, S hepard, M outon modelljét, valamint Hanson szervezeti modelljét - a legfontosabb konfliktuskezelési módszereket, ezen belül a tárgyalásos módszereket és a mediáció történeti kialakulását - továbbá ismerje meg a mediációt és a gyakorlati közvetítési eljárásokat. |
||||
E004 | Kreatív természettudományi tehetséggondozás | |||
A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg: - a kreatív természettudomány fogalmát és lényegét, szerepét, - Renzulli tehetség modelljét, - a pedagógiai fordulat szükségességét a természettudományi tehetséggondozásban, - a természettudományok iránti pozitív attitűd növelésének szükségességét.
Továbbá ismerje meg a kreatív természettudományi: - pedagógiát és annak céljait, - tehetségesek azonosítását és a tehetséggondozás összetevőit, - pedagógia kihívásait és benne a kutatásalapú tanulás/tanítás szerepét.
Továbbá cél, hogy a résztvevő: - legyen képes saját szavaival definiálni a kreatív természettudomány lényegét. |
||||
E004 | Kreatív természettudományi tehetséggondozás | |||
A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg: - a kreatív természettudomány fogalmát és lényegét, szerepét, - Renzulli tehetség modelljét, - a pedagógiai fordulat szükségességét a természettudományi tehetséggondozásban, - a természettudományok iránti pozitív attitűd növelésének szükségességét.
Továbbá ismerje meg a kreatív természettudományi: - pedagógiát és annak céljait, - tehetségesek azonosítását és a tehetséggondozás összetevőit, - pedagógia kihívásait és benne a kutatásalapú tanulás/tanítás szerepét.
Továbbá cél, hogy a résztvevő: - legyen képes saját szavaival definiálni a kreatív természettudomány lényegét. |
||||
E005 | Kreatív írás | |||
A képzésben résztvevő ismerje meg az alábbi fogalmakat és azok típusait, azt hogy mit jelent: a ritmus, a képvers, a vizuális költemény, az intertextualitás, a rap és a slam, az írói kompetencia, az elbeszélés és a kompozíció, a nyitó és a záró szerkezeti elemek, a digitális írástudás. Ismerje meg továbbá: a dallamra írt szövegalkotást, a szövegszervezés ritmikus eljárásait, a szövegelrendezés és a jelentésképzés összefüggéseit, a karikatúra és a paródia fogalmát, alkotói gyakorlatba ültetését, a slam poetry jellemzőit, a 21. sz.-i rövidtörténet jellemzőit, alkotói gyakorlatát, a kezdés és a zárás gyakorlati feladatait, az elbeszélői perspektívák és az ábrázolás alapkérdéseit, a szabad vers és a rap fogalmát, alkotói gyakorlatba ültetését, a limerik és a haiku kapcsolatát a képekkel, a klasszikus példaanyag egyéni átírását, a kiemelt kortárs novella értelmezését, a szereplők jelentésképző funkcióit, a kapcsolati modelleket. |
||||
E006 | Megküzdési stratégiák | |||
A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg - a megküzdés (coping) definícióját, - a fő megküzdés elméleteket és azok legfontosabb összetevőit, - hogy konkrét helyzetekben a stresszor hogyan módosíthatja a megküzdést, - hogyan illeszthető a stresszhelyzethez a megfelelő megküzdési mód, - a tehetségesekre jellemző specifikus megküzdési módokat, - a hibás megküzdési módokat konkrét helyzetekben, - a stresszhelyzethez hatékonyabban illeszkedő stratégiát, - a tehetséges diákok típusait, - a specifikus technikákat, ami javítja a megküzdést, - és azonosítani tudja a gondolkodási hibákat, melyek akadályozzák a hatékony megküzdést, - az idő-és feladatbeosztás problémáit és a hatékony időgazdálkodási javaslatokat. |
||||
E007 | Stressz a diákok, tehetségesek és a pedagógusok körében | |||
A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg: - a stressz, a kiégés és a pszichológiai immunrendszer definícióját - az összefüggést az életesemények és a stressz mértéke között - a testi-lelki betegségek és a stressz közötti kapcsolatot - a társas támogatás szerepét a stresszel való megküzdésben - a munkavégzés és a stressz fontos összefüggéseit - az „A” típusú személyiséget és a működésmódját - a stresszel szemben védelmet nyújtó személyiségtényezőket - az „A” típusú személyiséget Antonovsky salutogenetikus megközelítése alapján - az egészséges személyiség megőrzésének lehetőségeit és az egészségviselkedéseket - a magyarországi kutatási eredményeket a stresszel kapcsolatban - a vizsgálati eredmények összefüggéseit - a női és férfi pedagógusokra vonatkozóan a stressz megélését - a tehetségesek élethelyzetéből, szerepeiből adódó specifikus stresszorokat - a kiégés tüneteit, kialakulásának okait és a megelőzése érdekében tehető lépéseket - azokat a szituációkat, melyek a fiatalok kiégéséhez vezetnek. |
||||
E011 | Kreativitásfejlesztés és tehetséggondozás: áttekintés és esetmegbeszélés | |||
A képzés sikeres elvégzésével a résztvevő megismeri a kreativitás többféle értelmezését, összetevőit, folyamatát, a kreatív attitűd jelenségét és fontosságát; és felkészül saját maga és a tehetséges személy kreativitásának felismerésére, fejlesztésére, a kreatív attitűd kialakítására, a kreatív megoldások megtalálására. |
||||
E012 | Fejlődés-lélektan a tehetségfejlesztés vonatkozásában:szempontok és esetmegbeszélés | |||
A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg
A képzés célja továbbá, hogy a résztvevő ismerje meg:
|
||||
E013 | Konfliktuskezelés: áttekintés és esetmegbeszélés | |||
A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg: - hogy mit értünk konfliktuson és milyen fajtáival találkozhatunk - mit jelent az interperszonális és intraperszonális konfliktus - a csoporton és a szervezeten belüli konfliktusokat, valamint a velük összefüggő szerepeket - a különböző konfliktuskezelési modelleket: Thomas- és Kilmann modelljét, Pareek konfliktusforrás modelljét, Blake, S hepard, M outon modelljét, valamint Hanson szervezeti modelljét - a legfontosabb konfliktuskezelési módszereket, ezen belül a tárgyalásos módszereket és a mediáció történeti kialakulását. Továbbá ismerje meg a mediációt és a gyakorlati közvetítési eljárásokat: - a tanultak alkalmazása csoportos esetmegbeszélés segítségével/ellenőrzésével. |
||||
E014 | Kreatív természettudományi tehetséggondozás: szempontok önálló tanulással | |||
A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg: - a kreatív természettudomány fogalmát és lényegét, szerepét, - Renzulli tehetség modelljét, - a pedagógiai fordulat szükségességét a természettudományi tehetséggondozásban, - a természettudományok iránti pozitív attitűd növelésének szükségességét.
Továbbá ismerje meg a kreatív természettudományi: - pedagógiát és annak céljait, - tehetségesek azonosítását és a tehetséggondozás összetevőit, - pedagógia kihívásait és benne a kutatásalapú tanulás/tanítás szerepét.
Továbbá cél, hogy a résztvevő: - legyen képes saját szavaival definiálni a kreatív természettudomány lényegét. |
||||
E015 | Vers és novellaírás tanítása: kollektív munka a webtérben | |||
A képzésben résztvevő ismerje meg az alábbi fogalmakat és azok típusait, azt hogy mit jelent: a ritmus, a képvers, a vizuális költemény, az intertextualitás, a rap és a slam, az írói kompetencia, az elbeszélés és a kompozíció, a nyitó és a záró szerkezeti elemek, a digitális írástudás. Ismerje meg továbbá: a dallamra írt szövegalkotást, a szövegszervezés ritmikus eljárásait, a szövegelrendezés és a jelentésképzés összefüggéseit, a karikatúra és a paródia fogalmát, alkotói gyakorlatba ültetését, a slam poetry jellemzőit, a 21. sz.-i rövidtörténet jellemzőit, alkotói gyakorlatát, a kezdés és a zárás gyakorlati feladatait, az elbeszélői perspektívák és az ábrázolás alapkérdéseit, a szabad vers és a rap fogalmát, alkotói gyakorlatba ültetését, a limerik és a haiku kapcsolatát a képekkel, a klasszikus példaanyag egyéni átírását, a kiemelt kortárs novella értelmezését, a szereplők jelentésképző funkcióit, a kapcsolati modelleket. |
||||
E016 | Megküzdési- és problémamegoldó stratégiák tehetségeseknek: áttekintés és esetmegbeszélés | |||
A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg - a megküzdés (coping) definícióját, - a fő megküzdés elméleteket és azok legfontosabb összetevőit, - hogy konkrét helyzetekben a stresszor hogyan módosíthatja a megküzdést, - hogyan illeszthető a stresszhelyzethez a megfelelő megküzdési mód, - a tehetségesekre jellemző specifikus megküzdési módokat, - a hibás megküzdési módokat konkrét helyzetekben, - a stresszhelyzethez hatékonyabban illeszkedő stratégiát, - a tehetséges diákok típusait, - a specifikus technikákat, ami javítja a megküzdést, - és azonosítani tudja a gondolkodási hibákat, melyek akadályozzák a hatékony megküzdést, - az idő-és feladatbeosztás problémáit és a hatékony időgazdálkodási javaslatokat. |
||||
E017 | Stresszesemények és kiégés tehetségeseknél és pedagógusoknál: áttekintés és esetmegbeszélés | |||
A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg: - a stressz, a kiégés és a pszichológiai immunrendszer definícióját - az összefüggést az életesemények és a stressz mértéke között - a testi-lelki betegségek és a stressz közötti kapcsolatot - a társas támogatás szerepét a stresszel való megküzdésben - a munkavégzés és a stressz fontos összefüggéseit - az „A” típusú személyiséget és a működésmódját - a stresszel szemben védelmet nyújtó személyiségtényezőket - az „A” típusú személyiséget Antonovsky salutogenetikus megközelítése alapján - az egészséges személyiség megőrzésének lehetőségeit és az egészségviselkedéseket - a magyarországi kutatási eredményeket a stresszel kapcsolatban - a vizsgálati eredmények összefüggéseit - a női és férfi pedagógusokra vonatkozóan a stressz megélését - a tehetségesek élethelyzetéből, szerepeiből adódó specifikus stresszorokat - a kiégés tüneteit, kialakulásának okait és a megelőzése érdekében tehető lépéseket - azokat a szituációkat, melyek a fiatalok kiégéséhez vezetnek. |