Fejlődés-lélektan a tehetségfejlesztés vonatkozásában:szempontok és esetmegbeszélés E012
A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg
- -a fejlődés-lélektani szempontok jelentőségét a tehetségfejlesztés vonatkozásában
- -fejlődés bioloógiai és környezeti tényezőinek jelentőségét
- -a fejlődési szakaszok és normatív változások, továbbá az egyéni különbségek, és a temperamentum szerepét az egyedi fejlődés során
- -korai szocializáció és a kötődés szerepét
- -a szülői nevelési stílus jelentősebb modelljeit és elképzeléseit.
A képzés célja továbbá, hogy a résztvevő ismerje meg:
- a tehetség és a tehetséggondozás elméleti alapjait,
- a Czeizel modellt és Gagné DMGT modelljét, mely által bepillantást kap a tehetség jelenségének messzemenő komplexitásába,
- a tehetségazonosítás rendszerszemléletű megközelítését napjainkban, mely választ nyújt arra vonatkozóan, hogy a fizikai, érzelmi, értelmi fejlődés összhangja, a fejlődés kiegyensúlyozottsága jelentős hatással bír a képességek kibontakoztatására.
- hogy az egyén számára az önismeret fejlődése, a hatékonyabb kommunikációs és konfliktuskezelési stratégiák elsajátítása, a problémákkal való megküzdési stratégiák fejlődése, a hatékonyabb stressz-kezelés, továbbá a pszichológiai immunrendszer erősödése miként segítheti a tehetséget mutató személyiség egészségesebb működését.