Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Az OVPED közösségszervező ereje

2019. december 16.

Igazi OVPED közösség formálódik az óvodai tehetséggondozásban résztvevőkből

A Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetségének régóta dédelgetett álma volt az óvodai tehetségígéretek felkarolása. A 2018/2019-es nevelési évre meghirdette ennek szervezett körülmények között való megvalósítását a www.ovped.hu on-line felület használatát alapul véve.
A sikeres első év után a MATEHETSZ jóvoltából az óvodai tehetséggondozó program a 2019/2020-as nevelési évben tovább folytatódik, ahova további újabb óvodai csoportok is bekapcsolódtak.
A zavartalan folytatás érdekében, és az eddig összegyűjtött tapasztalatok megosztására biztosított lehetőséget a MATEHETSZ-OVPED program a nevelési év kezdetével. Műhelymunkák lebonyolítására került sor, ahol egyrészt a támogatott programba most bekapcsolódott óvodai csoportok pedagógusai számára nyílt lehetőség, hogy a fejlesztő programmal megismerkedjenek, másrészt volt műhelymunka – megbeszélés, ahol a rendszer tapasztalatai kerültek egyeztetésre az OVPED program vezetőivel.

A megvalósult szakmai műhelyek mind a pedagógusok, mind a fejlesztők számára is nagyszerű lehetőséget biztosítottak. Ezen alkalmak, így a közös munka eredményeként, az óvodai rendszer továbbfejlesztésének nagy lendületet adtak. A szakmai továbbképzések helyszínei Debrecen, Hajdúhadház és Nyírbátor voltak. Egy-egy helyszínre mintegy 20-25 óvodapedagógus jelentkezett. A képzések során nemcsak az on-line óvodai tehetséggondozó háttérprogram használata közben felmerült kérdéseket beszélték át, de lehetőség nyílt az új, időközben elkészült fejlesztések bemutatására is, amelyek mind felhasználóbarátabbá teszik az ovped.hu programot.

Beigazolódott, „a lehetőség előnyben részesíti a felkészült szellemet” (Pasteur).

A felhasználói észrevételek, javaslatok egyeztetése nagyon hasznos fejlesztési irányokat jelölt ki a rendszert fejlesztők számára, melynek eredményeit már ebben a nevelési évben megismerhetik, kipróbálhatják, alkalmazhatják a felhasználók.
Több mint 100 óvodapedagógus vett részt a képzéseken, akik közül többen is megfogalmazták, hogy igazi „OVPED” szakmai közösség formálódik, amelyek tagjai - bár különböző óvodákból vannak - munkájuk során mégis azért a közös célért is küzdenek, hogy differenciált fejlesztés mellett már korán felismerésre kerüljenek azok a tehetségígéretek, akik majd az iskolai tehetségpontokban folytathatják felkarolt, kiemelt „MATEHETSZ-pályájukat”.