Kódszám | Képzés neve | Programírók | Oktatók | Hatósági szám |
---|---|---|---|---|
R710 | 10 óra 20 játék: ismerkedés, önismeret, figyelem, empátia | FSZTv.7.13B§(1) | ||
A képzés sikeres elvégzésével a résztvevők megismerjék és elsajátítsák a tehetséges diákok érzelmi intelligenciáját fejlesztő játékok és gyakorlatok levezetésének helyes attitűdjét és gyakorlatát. Alkalmassá váljanak egy csoport egyedi igényeihez igazodó, a fejlesztési célokat támogató játékok és gyakorlatok megválasztására, valamint a gyakorlatok által szerzett élmények hatékony, csoportos feldolgozására. |
||||
R711 | 10 óra 20 játék kommunikáció, együttműködés-problémamegoldás | FSZTv.7.13B§(1) | ||
A képzés sikeres elvégzésével a résztvevők megismerik és elsajátítják a tehetséges diákok közötti kommunikációt és együttműködést hatékonyabbá tevő élménypedagógiai feladatokat és azok feldolgozási lehetőségeit. Alkalmassá váljanak egy csoport egyedi igényeihez iga-zodó, a fejlesztési célokat támogató játékok és gyakorlatok megválasztására, valamint a gya-korlatok által szerzett élmények hatékony csoportos feldolgozására. |
||||
R709 | 10 szempont a tehetségsegítő program készítéséhez | FSZTv.7.13B§(1) | ||
Megismertetni a tehetségsegítő pedagógusokat, szakembereket a programkészítés gyors és hatékony módszerével, eszközeivel munkaformáival. |
||||
H528 | 6-10. évfolyamon tanulók tehetségfejlesztése a matematika területén | 107/1/2016 | ||
A tanfolyam célja, hogy résztvevőket megismertesse a 6-10. évfolyamon a matematika tehetségfejlesztésben használható szakmai anyagokkal és a tehetségfejlesztés módszereivel. A tanfolyam ehhez kapcsolódó célja, hogy valamennyi feladattípushoz kapcsolódóan több feladatból álló feladatanyagot nyújtson, megismertetessen olyan forrásokat, ahol a résztvevők további olyan anyagokat találhatnak, amelyek felhasználhatók a matematika terén tehetséges tanulók fejlesztésében. Az átadott tananyaghoz kapcsolódóan a továbbképzés számos pedagógiai és módszertani javaslatot ad a szakmai anyagok feldolgozásához, ill, a tanulók motivációjának, kreativitásának fejlesztéséhez. Mindemellett cél a matematika területén hatékonyan működő tehetségfejlesztési műhelyek sok éves tapasztatainak bemutatása az elkötelezett tehetségfejlesztő munka érdekében. |
||||
E018 | Alkalmazói szoftverek és táblajátékok a tanulás támogatásában | |||
A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg: - a tehetségesek igényeinek és egy tehetséggondozó program illeszkedésének lehetőségeit - a tehetségesek gondozásának hatékony módszereit - néhány tehetségvizsgálatot - az alkalmazói informatikának, a tanulást segítő szoftvereknek, az IKT eszközöknek a tehetséggondozásban betöltött szerepét.
Továbbá ismerjen meg egy tehetségeseknek készített informatikai produktumokat létrehozó, komplex tehetséggondozó projektet, amely a tanórán kívüli tehetséggondozás része. |
||||
E019 | Bevezetés a jóllét tudományába | |||
A modul során a pozitív pszichológia főbb jellegzetességeinek megismerése mellett a résztvevők megismerik a jóllét fogalmát, ennek a komplex megközelítését, az oktatásban, nevelésben betöltött lehetséges szerepét, valamint képet kapnak saját jóllétük összetevőiről. Cél, hogy ezt a tudást az intézményes oktatás-nevelés keretében és a tehetségtámogató munka során alkalmazni tudják. |
||||
H507 | A biológia tudomány területén tehetséges diákok gondozása | 107/10/2016 | ||
A biológia oktatás különböző szintjein tevékenykedő pedagógusok ismerjék meg: - a tehetség korai azonosítására és fejlesztésére vonatkozó módszereket, - a hagyományos és konstruktivista pedagógiai közötti lényeges különbségeket, - a pedagógus értékelő magatartásának kritériumait, - a versenyek, pályázatok adta lehetőségeket a biológia tudományban, - a tehetség gondozó tanárok együttműködésének lehetőségeit, - a projektek szerepét a biológia oktatásban. |
||||
R707 | A drámapedagógia szerepe a tehetséggondozásban | E-000211/2014/D034 | ||
A képzés sikeres elvégzésével a résztvevő megismeri a drámapedagógiai módszereket és eszközöket, annak szerepét a tehetségfejlesztés segítésében. A képzés által bővül a résztvevő módszertani ötlettára a pedagógiai gyakorlat alternatív megoldásaihoz és képessé válik a szociális kompetenciafejlesztésre a dráma eszközeivel. Továbbá a képzés során cél annak az igénynek a kialakítása, hogy a résztvevők a továbbiakban motiváltakká váljanak a drámapedagógia módszereiben való elmélyülésre. |
||||
H552 | A drámapedagógia szerepe és alkalmazási lehetőségei a tehetséggondozásban és a köznevelésben | 27282-69/2016 | ||
A képzés sikeres elvégézével a résztvevő ismerje meg a drámapedagógiai módszereket és eszközöket, annak szerepét a tehetségfejlesztés segítésében. A képzés által bővüljön a résztvevő módszertani ötlettára, váljon képessé a szociális kompetenciafejlesztésre a dráma eszközeivel. Értse meg, és ismerje fel a drámapedagógia jelentőségét. Váljon képessé felelősséggel alkalmazni a drámapedagógia módszereit a nevelő oktató munkában a köznevelés és a tehetségfejlesztés területén egyaránt. Ismerje meg a drámaóra tervezet elkészítésének módját és tudatosan alkalmazza a bemutatott drámakonvenciókat. Ismerje fel a drámapedagógia alkalmazási lehetőségét a tehetségfejlesztés folyamatában. |
||||
R647 | Egyéni fejlesztő programok a tehetséggondozásban | E-000211/2014/D012 | ||
A képzés sikeres elvégzésével a résztvevő megismeri a komplex tehetséggondozás fogalmát, és képes olyan programok összeállítására, amelyek különös tekintettel a tehetséges gyerek erős oldalának, gyenge oldalának fejlesztésére, a légkörjavításra és a feltöltődésre vonatkoznak. |
||||
R713 | Egyéni tehetségfejlesztő programok- korszerű pszichológiai és pedagógiai módszerek alkalmazása | FSZTv.7.13B§(1) | ||
A képzés sikeres elvégzésével a résztvevő megismeri az egyéni tehetségfejlesztő programok kidolgozásának folyamatát, valamint a sikeres gyakorlati megvalósítás kritikus pszichológiai és pedagógiai pontjait. |
||||
H545 | Egyéni tehetségfejlesztő programok kidolgozásának és megvalósításának alapjai | 23/351/2015 | ||
A résztvevők megismerjék: az egyéni tehetségfejlesztő program szerepét a tehetségígéretek kibontakoztatásának eszközrendszerében, az egyéni tehetségfejlesztő program kiindulási alapjaként szolgáló tehetség-kereső, tehetség-azonosító módszereket
A továbbképzés résztvevői képessé váljanak: az egyéni tehetségfejlesztő program alapjául szolgáló tehetség-kereső, - azonosító módszerek használatára, egyéni tehetségfejlesztő program kidolgozására, az egyéni tehetségfejlesztő program megvalósításához szükséges módszerek, munkaformák gyakorlati alkalmazására, az egyéni tehetségfejlesztő program folyamatos felülvizsgálatára, korrekciójára. |
||||
R590 | Az eltérő fejlődésű gyermekek, tanulók, egyének tehetségének felismerése és fejlesztési lehetőségei közösségi és pedagógiai színtereken | E-000211/2014/D007 | ||
A résztvevővel megismertetni az eltérő fejlődésű gyermek és személyek sajátos állapotbeli jellemzőit, elérni, hogy felismerje a fogyatékossági típusokon belül az egyedi tehetség különböző megnyilvánulásait, azok kibontatkoztatásának módszereit. Képes legyen a képzésen megismert módszereket alkalmazni saját környezetében élő eltérő fejlúődésű gyermek esetében. |
||||
E012 | Fejlődés-lélektan a tehetségfejlesztés vonatkozásában:szempontok és esetmegbeszélés | |||
A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg
A képzés célja továbbá, hogy a résztvevő ismerje meg:
|
||||
H554 | Felkészítés tehetségsegítő tutori feladatok végzésére | 27282-152/2016 | ||
A résztvevők megismerjék: – a tehetség korszerű értelmezését, a tehetség fajtáit, a speciális tehetségeket; – a tehetséggondozás helyét és szerepét az oktatási rendszerben (köz- és felsőoktatás); – a Nemzeti Tehetség Program elemeit, a támogatási rendszer struktúráját, szempontjait; – a tutorhálózat szerepét a tehetséggondozó rendszerben; – a tutor feladatait; – a tutorrendszerben segített tanulók/fiatalok személyiségtulajdonságait, érdeklődési területeit; – a csoportfoglalkozások tervezését, lebonyolítását; – kommunikációs, konfliktuskezelési képességeik fejlesztésének lehetőségeit, gyakorlatban történő alkalmazását; – a kapcsolatfelvétel lehetőségeit a tutoráltak tanáraival, mentoraival, szüleivel; – a tutoráltak egyéni fejlesztési programjai készítésének lépéseit; – az egyéni fejlesztési programok megvalósításához használható szervezeti formákat, módszereket; – az egyéni fejlesztési programok nyomon-követésének eszközrendszerét. A résztvevők képessé váljanak: – arra, hogy eligazodjanak a hazai tehetséggondozó hálózatban; – a tanulók az egyéni fejlesztési terveinek összeállításában való részvételre, valamint segítőivé váljanak az egyéni fejlesztési tervek megvalósításának; – az egyén és csoport kapcsolatának kialakítására, az egyén fejlődése érdekében; a tutorált, a tutor, mentor, tanár, szülő közötti - a fejlődést segítő – kapcsolat, kommunikáció kialakítására, esetlegesen a konfliktus kezelésére. |