Menü megnyitása

Tizenkettő nem egy tucat! Interjúk sikeres tehetségekkel

Szerző:
Kiadás éve:
2014
Terjedelem:
118 oldal
ISSN:
2062-5936
Fedél típusa:
Puha
Kiadó:
Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége
Kiadvány:

Kedves Olvasó!

Soktucatnyi YouTube-videó, Tehetségpontok honlapjain, faliújságjain megjelent interjú mutatja, hány meg hány tehetséges fiatal érdemes akár már tizenévesen is társai figyelmére. Nekik szól, értük jött létre a Nemzeti Tehetség Program szakmai keretei között a Tehetséghidak Program: a MATEHETSZ koordinálásával, az Európai Unió által biztosított támogatás felhasználásával minél többféle lehetőséget igyekeztünk biztosítani számukra itthon, Európában, sőt akár az egész világon.

Kötetünkben tizenkét ifjú hölgyet és urat mutatunk be, akik valamennyien a MATEHETSZ felfedezettjei, programjainak résztvevői. Életük egy-egy rövid szakaszában mi is hozzájárulhattunk pályájuk alakulásához, tehetségük kibontakoztatásához. Büszkék vagyunk rájuk – ahogyan büszkék vagyunk arra a 25 000 fiatalra, akik a Tehetséghidak Programba bekapcsolódtak, és arra a további sok tízezer tehetséges diákra is, akik a MATEHETSZ alapítása, a tehetségeket segítő hálózat életre hívása óta vettek részt a Tehetségpontok foglalkozásain.

Négy témafelvető írást és tizenkét interjút tartalmaz a „Tizenkettő nem egy tucat!”. Különleges emberek, kivételesen érett személyiségek, olykor váratlan fordulatok vagy éppen zavarbaejtő céltudatosság, kitartás jellemzi a könyv szereplőit. Ezek a bevezető sorok arra irányítják rá az olvasó figyelmét, ami az egyéni sorsokon túlmutat: a tehetségsegítő hálózat, a Tehetségpontok életeket formáló erejére. Olykor csak egy pozitív visszajelzés, megerősítés, vagy éppen egy új irány, lehetőség megcsillantása, máskor a pénzügyi vagy személyes mentori támogatás egész pályákat meghatározó jelentőségére. Ezeknek a tehetséges fiataloknak az életútja kellő távlatot és ösztönzést ad ahhoz is, hogy felmérjük a nekik szóló hazai és EU-támogatott programok jelentőségét.

Bajor Péter
a Tehetséghidak Program projektmenedzsere

Tartalomjegyzék: 
I. Első fejezet9
Bevezetés. „Z” generációs kihívások, új módszerek az oktatási gyakorlatban. Gyarmathy Évával és Pais Ella Reginával beszélgettünk (Dudás Dóri) 9
1. A példa ereje. Zsombori Balázs (Jászay Tamás)13
2. Összeérés egymással és a zenével. Mohai Zsófia (Proics Lilla)21
3. A mikroszkópba nézés izgalma. Szeifert Viktória (Proics Lilla)29
II. Második fejezet35
Bevezetés. Minden a szülőkön múlik? Bagdy Emőkét és Révész Györgyöt kérdeztük (Gózon Ákos)35
4. Eljátszunk a gondolattal. Gledura Benjamin (Proics Lilla)39
5. Betoncsontvázak helyett földkupac. Holczer Veronika (Jászay Tamás)49
6. Mágnesként vonzza a tudomány. Nyerki Emil (Jászay Tamás)57
III. Harmadik fejezet65
Bevezetés. Inspiráló társak vagy vetélytársak? Tehetségek a kortársak körében. Fülöp Mártát és Dávid Imrét kérdeztük (Gózon Ákos)65
7. A versenyszellem vonzásában. Bényei Éva Bernadett (Jászay Tamás)69
8. Nem múló érdeklődés. Domoszlai Edit (Proics Lilla)77
9. Amerikából jött, leendő foglalkozása: üzletember. Csipak Levente (Jászay Tamás)85
IV. Negyedik fejezet93
Bevezetés. Tehetségbarát iskola, tehetségbarát társadalom? Balogh Lászlóval és Péter-Szarka Szilviával beszélgettünk (Dudás Dóri)93
10. Az erdőben mindenhonnan ismerősök néznek vissza. Molnár Anna (Proics Lilla)97
11. Akinek egy hét 171 órából áll. Perez-Lopez Áron Ricardo (Jászay Tamás)105
12. A pillanatnyi élmény. Szabó Richárd (Proics Lilla)113