Menü megnyitása

Képzési programok

Ugrás
1-15 | 52 találat
Kódszám Képzés neve Programírók Oktatók Hatósági szám
H542 Tehetségsegítő coaching

A továbbképzés célja, hogy a résztvevők megismerjék azokat a coahing folyamat során
használatos mentális támogatási technikákat, melyek hozzájárulnak a tehetséges gyermek
személyiségének fejlődéséhez. A továbbképzés végére a résztvevők ismerjék meg a
tehetséges gyermekek fejlődését befolyásoló tényezők főbb összefüggéseit, legyenek
birtokában olyan kommunikációs és problémamegoldó módszereknek, melyek alkalmasak a
tehetség kibontakoztatására és a teljesítmény fokozására. Továbbá cél az is, hogy a képzés
során szerzett saját élményű gyakorlati tapasztalat révén alakítsák ki fejlesztő attitűdjüket,
sajátítsák el a coaching szemléletet.

A továbbképzés célja, hogy a résztvevők megismerjék azokat a coahing folyamat soránhasználatos mentális támogatási technikákat, melyek hozzájárulnak a tehetséges gyermekszemélyiségének fejlődéséhez. A továbbképzés végére a résztvevők ismerjék meg atehetséges gyermekek fejlődését befolyásoló tényezők főbb összefüggéseit, legyenekbirtokában olyan kommunikációs és problémamegoldó módszereknek, melyek alkalmasak atehetség kibontakoztatására és a teljesítmény fokozására. Továbbá cél az is, hogy a képzéssorán szerzett saját élményű gyakorlati tapasztalat révén alakítsák ki fejlesztő attitűdjüket,sajátítsák el a coaching szemléletet.

E002 A személyiség fejlődésének a szerepe a tehetség kibontakoztatásában

A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg

- a tehetség és a tehetséggondozás elméleti alapjait,

- a Czeizel modellt és Gagné DMGT modelljét, mely által bepillantást kap a tehetség jelenségének messzemenő komplexitásába,

- a tehetségazonosítás rendszerszemléletű megközelítését napjainkban, mely választ nyújt arra vonatkozóan, hogy a fizikai, érzelmi, értelmi fejlődés összhangja, a fejlődés kiegyensúlyozottsága jelentős hatással bír a képességek kibontakoztatására.

A képzés célja továbbá, hogy a résztvevő ismerje meg, hogy az egyén számára az önismeret fejlődése, a hatékonyabb kommunikációs és konfliktuskezelési stratégiák elsajátítása, a problémákkal való megküzdési stratégiák fejlődése, a hatékonyabb stressz-kezelés, továbbá a pszichológiai immunrendszer erősödése miként segítheti a tehetséget mutató személyiség egészségesebb működését.

E001 Tehetséggondozás a kreativitás tükrében

A képzés sikeres elvégzésével a résztvevő megismeri a kreativitás többféle értelmezését, összetevőit, folyamatát, a kreatív attitűd jelenségét és fontosságát és felkészül saját maga és a tehetséges személy kreativitásának felismerésére, fejlesztésére, a kreatív attitűd kialakítására, a kreatív megoldások megtalálására.

E003 Konfliktuskezelés alapjai

A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg:

- hogy mit értünk konfliktuson és milyen fajtáival találkozhatunk

- mit jelent az interperszonális és intraperszonális konfliktus

- a csoporton és a szervezeten belüli konfliktusokat, valamint a velük összefüggő szerepeket

- a különböző konfliktuskezelési modelleket: Thomas- és Kilmann modelljét, Pareek konfliktusforrás modelljét,    Blake, S hepard, M outon modelljét, valamint Hanson szervezeti modelljét

- a legfontosabb konfliktuskezelési módszereket, ezen belül a tárgyalásos módszereket és a mediáció történeti      kialakulását

- továbbá ismerje meg a mediációt és a gyakorlati közvetítési eljárásokat.

E004 Kreatív természettudományi tehetséggondozás

A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg:

- a kreatív természettudomány fogalmát és lényegét, szerepét,

- Renzulli tehetség modelljét,

- a pedagógiai fordulat szükségességét a természettudományi tehetséggondozásban,

- a természettudományok iránti pozitív attitűd növelésének szükségességét.

Továbbá ismerje meg a kreatív természettudományi:

- pedagógiát és annak céljait,

- tehetségesek azonosítását és a tehetséggondozás összetevőit,

- pedagógia kihívásait és benne a kutatásalapú tanulás/tanítás szerepét.

Továbbá cél, hogy a résztvevő:

- legyen képes saját szavaival definiálni a kreatív természettudomány lényegét.

E005 Kreatív írás

A képzésben résztvevő ismerje meg az alábbi fogalmakat és azok típusait, azt hogy mit jelent: a ritmus, a képvers, a vizuális költemény, az intertextualitás, a rap és a slam, az írói kompetencia, az elbeszélés és a kompozíció, a nyitó és a záró szerkezeti elemek, a digitális írástudás.

Ismerje meg továbbá: a dallamra írt szövegalkotást, a szövegszervezés ritmikus eljárásait, a szövegelrendezés és a jelentésképzés összefüggéseit, a karikatúra és a paródia fogalmát, alkotói gyakorlatba ültetését, a slam poetry jellemzőit, a 21. sz.-i rövidtörténet jellemzőit, alkotói gyakorlatát, a kezdés és a zárás gyakorlati feladatait, az elbeszélői perspektívák és az ábrázolás alapkérdéseit, a szabad vers és a rap fogalmát, alkotói gyakorlatba ültetését, a limerik és a haiku kapcsolatát a képekkel, a klasszikus példaanyag egyéni átírását, a kiemelt kortárs novella értelmezését, a szereplők jelentésképző funkcióit, a kapcsolati modelleket.

E006 Megküzdési stratégiák

A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg

- a megküzdés (coping) definícióját,

- a fő megküzdés elméleteket és azok legfontosabb összetevőit,

- hogy konkrét helyzetekben a stresszor hogyan módosíthatja a megküzdést,

- hogyan illeszthető a stresszhelyzethez a megfelelő megküzdési mód,

- a tehetségesekre jellemző specifikus megküzdési módokat,

- a hibás megküzdési módokat konkrét helyzetekben,

- a stresszhelyzethez hatékonyabban illeszkedő stratégiát,

- a tehetséges diákok típusait,

- a specifikus technikákat, ami javítja a megküzdést,

- és azonosítani tudja a gondolkodási hibákat, melyek akadályozzák a hatékony megküzdést,

- az idő-és feladatbeosztás problémáit és a hatékony időgazdálkodási javaslatokat.

E007 Stressz a diákok, tehetségesek és a pedagógusok körében

A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő ismerje meg:

- a stressz, a kiégés és a pszichológiai immunrendszer definícióját

- az összefüggést az életesemények és a stressz mértéke között

- a testi-lelki betegségek és a stressz közötti kapcsolatot

- a társas támogatás szerepét a stresszel való megküzdésben

- a munkavégzés és a stressz fontos összefüggéseit

- az „A” típusú személyiséget és a működésmódját

- a stresszel szemben védelmet nyújtó személyiségtényezőket

- az „A” típusú személyiséget Antonovsky salutogenetikus megközelítése alapján

- az egészséges személyiség megőrzésének lehetőségeit és az egészségviselkedéseket

- a magyarországi kutatási eredményeket a stresszel kapcsolatban

- a vizsgálati eredmények összefüggéseit

- a női és férfi pedagógusokra vonatkozóan a stressz megélését

- a tehetségesek élethelyzetéből, szerepeiből adódó specifikus stresszorokat

- a kiégés tüneteit, kialakulásának okait és a megelőzése érdekében tehető lépéseket

- azokat a szituációkat, melyek a fiatalok kiégéséhez vezetnek.

H528 6-10. évfolyamon tanulók tehetségfejlesztése a matematika területén 107/1/2016

A tanfolyam célja, hogy résztvevőket megismertesse a 6-10. évfolyamon a matematika tehetségfejlesztésben használható szakmai anyagokkal és a tehetségfejlesztés módszereivel. A tanfolyam ehhez kapcsolódó célja, hogy valamennyi feladattípushoz kapcsolódóan több feladatból álló feladatanyagot nyújtson, megismertetessen olyan forrásokat, ahol a résztvevők további olyan anyagokat találhatnak, amelyek felhasználhatók a matematika terén tehetséges tanulók fejlesztésében. Az átadott tananyaghoz kapcsolódóan a továbbképzés számos pedagógiai és módszertani javaslatot ad a szakmai anyagok feldolgozásához, ill, a tanulók motivációjának, kreativitásának fejlesztéséhez. Mindemellett cél a matematika területén hatékonyan működő tehetségfejlesztési műhelyek sok éves tapasztatainak bemutatása az elkötelezett tehetségfejlesztő munka érdekében.

H507 A biológia tudomány területén tehetséges diákok gondozása 107/10/2016

A biológia oktatás különböző szintjein tevékenykedő pedagógusok ismerjék meg: - a tehetség korai azonosítására és fejlesztésére vonatkozó módszereket, - a hagyományos és konstruktivista pedagógiai közötti lényeges különbségeket, - a pedagógus értékelő magatartásának kritériumait, - a versenyek, pályázatok adta lehetőségeket a biológia tudományban, - a tehetség gondozó tanárok együttműködésének lehetőségeit, - a projektek szerepét a biológia oktatásban.

H506 A kémia tudomány területén tehetséges tanulók gondozása 107/11/2016

A résztvevők ismerjék meg - a tanórai és a tanórán kívüli tehetséggondozás általános elméleti alapjait, - a tehetség felismerés és az iskolai tehetséggondozás főbb módszereit, - a kerettantervekben meghatározott természettudományos kompetenciák tantárgyon belüli fejlesztésének lehetőségeit, - a különböző korszerű tanítási módszereket; az új pedagógiai tanítási-tanulási, valamint egyéni fejlesztő módszerek alkalmazásának lehetőségeit, - a tehetséggondozás legfontosabb színtereit, - a különböző szakmai és gyakorlati kooperáció lehetőségeit, - az új pedagógiai tanítási-tanulási, valamint egyéni fejlesztő módszerek alkalmazásának lehetőségeit, - a digitális információhordozók alkalmazásának lehetőségeit a tanulói prezentációk készítésében.

H551 Osztályközösségek formálása szociális készségek csoportos fejlesztésével 107/12/2016

A résztvevők megismerjék az osztályközösségek formálódásának általános és specifikus jellemzőit, s váljanak képessé a közösség egészének proaktív fejlesztésére, illetve az azt alkotó diákok egyéni szociális kompetenciáinak erősítésére. Formálódjon csoportvezetői attitűdjük, mely szerint facilitártorként működve segítik diákjaik egyéni erősségeinek felszínre kerülését, s elfogadó módon támogatják gyengébb vagy hiányzó képességeik fejlődését, figyelembe véve a szűkebb és a tágabb környezet normarendszerét, szükségleteit. A továbbképzés célja továbbá a pedagógusok körében olyan szemléletmód, attitűd terjesztése és ezeket realizáló fejlesztési projekteket szervező készségek alakítása, amelyek segítenek abban, hogy különböző nevelési feladatokat és tipikus nevelési problémákat kezeljenek.

    H547 A spirituális tehetség felismerése és gondozása a hitoktatásban 107/13/2016

    A továbbképzés sikeres elvégzésével a résztvevő segítséget kapjon a spirituális tehetségek felismeréséhez. Ismerje a spirituális tehetség, illetve tehetséggondozás fogalmát, céljait, továbbá megismerjen és alkalmazni tudjon olyan hatékony módszereket, amelyek támogatást nyújtanak a tehetségek gondozásához. A továbbképzésnek célja mindezen felül, hogy résztvevő képessé váljon az ifjú tehetségek bevonására a többi fiatal nevelésébe.

    H546 A pedagógus szerepe a tehetségek mentorálásában 107/14/2016

    A képzés célja a pedagógusok számára a tehetséggondozás céljainak és feladatainak, valamint a tehetséges tanulók mentorálási módjainak megismertetése. Cél továbbá a pedagógusok mentoráláshoz kapcsolódó attitűdjének a formálása, amelynek során a résztvevő olyan szemléletváltást segítő és módszertani ismereteket kap, amelynek eredményeként a tehetséget lehetőségként kezeli és megjelenésének sokféleségét sajátosságnak tekinti.

    H550 A képzőművészeti tehetség gondozása 107/15/2016

    A résztvevők megismerjék:

    - a képzőművészeti tehetséggondozás (ezen belül: a tehetség fogalmának, azonosításának, gondozásának) pszichológiai alapjait,- a gyermekrajzok természetes fejlődésén keresztül a képzőművészeti tehetség sajátosságait, - a képzőművészeti tehetségek fejlődést befolyásoló tényezőket, - a képzőművészet különböző területein kiváló képességet mutató egyéneket, - a tehetségazonosítás lehetőségeit, - az elméleti ismeretek szerepét a képzőművészeti tehetségek fejlesztésében, - a vizuális gondolkodás, alkotás és személyiség összefüggéseit.

    A továbbképzés célja felkészíteni a résztvevőket: - a vizuális nevelés új és alternatív módszereinek alkalmazására, - képzőművészeti téren tehetséges tanulók felismerésére, fejlesztésére, - komplex tehetséggondozó programok készítésére, - a programok eredményességének hatásvizsgálatára.

    Ugrás
    1-15 | 52 találat