A 17 éves LKG működésében és szerveződésében az angolszász hagyományokat követi. Az iskola alapelve, hogy akkor működhet jól, ha az iskolahasználók jól érzik benne magukat. A diákok helyileg a három kisiskolába csoportosulnak: a német-média, az angol-nemzetközi kapcsolatok és a természetismeret/művészet orientációt választhatják az ide jelentkezők.
Az LKG tehetséggondozó programja egymásra épülő lépésekből áll.
Június végén zajlik a Bodajki Tábor, amelynek célja az elsősök beintegrálása az iskolában, és az érdeklődésük felkeltése elsősorban a természettudományok iránt. A táborban a diákok és a tanárok között olyan kapcsolat alakul ki, amelynek alapja a kölcsönös bizalom és az együtt elvégzett munka, kutatás. Ez minden tudományos vagy tehetségsegítő program záloga. A tapasztalati úton való tanulás során a tanulók mintát kapnak egy olyan ismeretelsajátításhoz, amely módszer nagyrészt hiányzik a magyar közoktatásban. Az induktív módszerekre nincs elég idő a tanév során, a tanulói tapasztalatok nagy része deduktív megközelítésből származik. Ennek ellensúlyozása a bodajki tábor, majd a tanév során a terepgyakorlatok, műhelymunkák, és az Alkotóhét. Ezek során az egyéni próbálkozásokat, a saját kézzelvégzett kísérleteket, a csapatmunkát és az élményszerű ismeretszerzést hangsúlyozzuk.
Az Alkotóhét alatt nincs órarend, 4 napon át szaktanári irányítással egy témakörrel foglalkozik 10-15 tanuló. Az 5. napon bemutatják egymásnak az elvégzett tevékenységüket.
A 2010-ben indult kis közösségi rádiónk újszerűsége az iskolai elfoglaltságokhoz képest abban áll, hogy a képességfejlesztés mellett az önállóság és a kreativitás állnak a személyiségfaktorok középpontjában, és mindenhez a verbális kommunikációt rendeljük mint eszközt.
Az LKG 2002 óta fogad külföldi cserediákokat, és támogatja tanulóit, hogy egy tanévet külföldön töltsenek: a tapasztalatszerzés nemcsak a nyelvismeretet érinti, hanem a kulturális tolerancia, az együttműködés és a beilleszkedésgyakorlását és természetesen rengeteg élményt.
A tanév végén kerül sor a Lánczos Kornél Díjak átadására, amely komoly tudományos munkért jár.
A tanulmányi előmeneteleket illetően leginkább a Kutdiák mozgalom és annak versenyei, rendezvényei azok, amiben az iskola hisz. 2013-ban 1 nagydíjat, és 3 elsődíjat hoztunk el. A tanárok közül többen Kutató Tanárok is egyben. 2011-ben a gimnázium "A tehetségek szolgálatáért közösségi díjat kapta", azóta, két kolléga is rendelkezik "A tehetségek szolgálatáért" életmű díjjal.
Hatókörünk Székesfehérvár és térségére, illetve a régió azon területeire terjed ki, ahonnan intézményünkben tanuló diákjaink jönnek.
Együttműködésünk több szervezettel van.
2000-től a Kutató Diákok Országos Szövetségének tagja iskolánk, Több diákunk dolgozik is a szövetségben. Rendeztünk már regionális versenyt, és poszterversenyt is.
2006-tól a A Kutató Tanárok Országos Szövetségének támogató iskolája vagyunk. Iskolánkban alakult meg a szövetség.
A Fejér megyei PSZI-tel együttműködve fizika tanári továbbképzéseket, bemutató órákat tartunk. Egyik szervezője vagyunk a Lánczos Kornél megyei fizika versenynek.
Gaja Környezetvédő Egyesület, Duna-Ipoly Nemzeti Park Dinnyési Fertő Természetvédelmi Területtel rendszeres kapcsolatot ápolunk.
2010 óta a város több mint 10 általános és középiskolájából évente 60-70 diák vesz részt a Táska Rádió munkájában.
Székesfehérvár és környékének általános iskoláival tartunk kapcsolatot: irodalmi, színházi, tudományos bemutatókat tartunk nekik. Az iskolánk rendelkezik a körzet legnagobb kőzettani gyüjteményével, ezt rendszeresen látogatják különböző iskolák.
Együttműködési szerződésünk van a dunaújvárosi Rudas Középiskola, a Munkácsy Általános Iskola és a Széna téri Általános Iskola tehetségponttal.
Tagja vagyunk a Teleki Blanka Tehetségtanácsnak.
Rendszeresen a kapcsolat a Pannon Egyetem Műszaki Karával, előadásokat hallgatunk, Hlavai József versenyen minden évben indulunk.
Az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karával a kapcsolat egyik fontos ponja, hogy a kutatók éjszakája rendezvényen részvétveszünk, és mi is tartunk itt bemutatókat.
A megyei PSZI-tel tervezünk együttműködést kötni a tehetséges tanulók mérési módszerének kidolgozásához.
A tehetség gondozás a természettudományok területén a Bodaji Tábor, a fizika, biológia, földrajz szakkörök és terepgyakorlatok, hand-on kísérletek, eszközök készítése szinte a semmiből, vagy hulladékból.
Irodalom-művészetek-kommunikáció területén: a Táska Rádió, az országos média pályázatra (DUE) 2014-ben 17 pályázatot adtak be, és 2011-től minden évben elhozzák az első három helyezésből legalább kettőt.
Részt vettünk a Szépművészeti Múzeum középiskoláknak kiírt egy éven át tartó versenyén.
Saját zenés színházi produkciók létrehozása. Versmondó versenyeken való részvétel (megyei 1 és 2 helyezés). A Vörösmarty Színházzal szoros kapcsolat, és a speciálisan középiskolásoknak készített rendezvényeiken részt veszünk.
Kutató Diák versenyek, pószter és esszé pályázat. Az induló diákok produkcióikat bemutaják a többieknek.
Az iskola aulájában a tanulók gyűjteményeiből kiállítások. Pl. Régi pénzek, érmék, második világháborús felszerelések.
A Tehetségnapon bemutató és kerekasztalbeszélgetés, amelyben diákok, szülők, tanárok, partner iskoláktól meghívott tehetséggondozók beszélgetnek.
Egy szülő felajánlására "Miből lesz a cserebogár" díj, olyan első-másodikos tanulónak, aki már mutatja tehetségét.
A Lánczos Kornél Tehetség Pont működéséhez a helyet és a teljes infrastruktúrát a Lánczos Kornél Gimnázium biztosítja. Az iskola a tehetséggondozásra elkülönített órakeretet ad. Állja a versenyekhez, bemutatókhoz kapcsolódó költségeket.
Az eredményesebb működéshez plusz forrásokat igyekszünk biztosítani pályázati támogatásokból. A város üzemei pl. Alcoa nyújtanak anyagi támogatást a rádió működéséhez. Pályázunk a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács által kiírt pályázatokra, valamint a Nemzeti Tehetség Program pályázatokon is részt veszünk.