Tantestületünkben jól képzett tanítók és tanárok állnak helyt nap mint nap az oktatásban: fejlesztőpedagógusok, drámapedagógus, angol és német nyelvtanárok, szakvizsgázott tehetségfejlesztési szakértő. Iskolánkban eddig is foglalkoztunk tehetséggondozással, de nem kapcsolódtunk a tehetségfejlesztő hálózathoz.
Pedagógiai programunk teret ad tanulóink számára tehetségük kibontakoztatásához a tanórákon és különböző programok, szakkörök kínálatán keresztül. Tehetségfejlesztő munkánk során törekszünk a tanulók megfelelő külső és belső motiválására, a reális önértékelés kialakítására. Fontosnak tartjuk az egyéni differenciálást; az intellektuális képességek minél magasabb szintre juttatását; ezzel együtt a tehetség kibontakoztatásához szükséges személyiségfejlesztést.
Minden évben kiemelt feladatként határozzuk meg az anyanyelvi kultúra, a nyelvi, kommunikációs készségek fejlesztését. Ezt drámapedagógiában jártas pedagógusaink segítik részben tanítási órán, részben tanítási órákon kívüli foglalkozásokon.
Iskolánkban német nemzetiségi, német két tanítási nyelvű nemzetiségi, valamint emelt óraszámban történő angol nyelvoktatás folyik. A nyelvi kompetenciák fejlesztése során gondot fordítunk a kreativitásfejlesztésre, a művészeti nevelésre.
Tantárgyi és szakköri órák során is alkalmazzuk a kooperatív és project alapú tanítási módszereket.
Pedagógusaink számos továbbképzésen vettek részt elsajátítva kooperatív tanítási módszereket és digitális technikákat.
Tantestületen belüli szakemberek:
- Apátiné Bodó Katalin, német nyelvoktató-tanító, német nép- és honismeret, történelem
- Farkas Győzőné, általános iskolai tanító, fejlesztő szakvizsgázott pedagógus
- Fazekasné Kovács Erika, földrajz - rajz szakos tanár, szakvizsgázott pedagógus, etnográfus-néprajz szakos tanár
- Földvári Zsuzsanna, tanító-német műveltségterület, háztartástan-ökonómia szakos tanár, szakvizsgázott pedagógus, közoktatás-vezető, református hitoktató, inkluzív mesterképzés
- Kapturné Bíró Beáta, általános iskolai tanító, magyar szakos tanár, szakvizsgázott drámapedagógus, integrációs szakértő
- Kománné Oláh Brigitta, tanító- testnevelés-sport, német műveltségterület
- Móréné Szegedi Judit, matematika-földrajz szak, közgazdász, közoktatás-vezető, szakvizsgázott pedagógus
- Nagyné Konyeczki Ilona, tanító-testnevelés műveltségterület, közoktatás-vezető, szakvizsgázott pedagógus
- Lengyel István, biológia-technika számítástechnika szakos tanár, webmester
- Soltész Katalin, orosz történelem szakos tanár, Személyiségfejlesztő, drog- és alkoholmegelőző program szakembere
- Virágh Katalin, orosz nyelv és irodalom - német nyelv és irodalom tanár, német szakos általános iskolai tanárok tanártovábbképzőkké való képző, német nyelvi iskolai színjátszás szakembere
- Vilmosné Makó Judit, matematika-fizika szakos tanár tehetség fejlesztési szakértő szakvizsgával
Tantestületen kívüli szakemberek:
Művészeti programok szakmai tanácsadója:
- Buzogány Béla Talán Teátrum - színész, rendező
- Pálffyné Nagy Éva - Esze Tamás Gimnázium - tanár- tehetségpont vezetője
- Szécsi Nóra - Szatmári Többcélú Pedagógiai Szakszolgálat - pszichológus
A Tehetségpont tevékenységét elsősorban az intézményünkben tanuló diákok számára és iskolánk beiskolázási körzetében élő általános iskolások számára szeretnénk elérhetővé tenni.
Mélyíteni szeretnénk a már meglévő külföldi testvériskolai kapcsolatunkat.
Együttműködési formák: tehetségfejlesztő szakértők szakmai műhelye; bemutató órák, foglalkozások városi, térségi szinten szülők és érdeklődő pedagógusok részére; szakmai képzések; egymástól való tanulás; tanulmányi versenyek szervezése, megrendezése; project hét: hagyományőrzés német nyelv területén; táborok; kapcsolattartás civil és egyéb szervezetekkel, intézményekkel; kiállítások a műhelymunkák anyagaiból.
Követő rendszer, a tanuló egyéni fejlődésének regisztrálása.
Gazdagító programok, tábor, szakkörök szervezése.
Projekthét rendezése.
Nyílt napok látogatása.
Tanulmányi versenyeken, diákkonferenciákon való aktív részvétel (Esze-napok).
Az idegen nyelv tanulása során tanulóink megismerkedhetnek a testvériskola és a Comenius projekt partneriskoláiban tanuló gyerekekkel, az országuk kultúrájával.
Intézményi infrastrukturális feltételeink adottak: (önálló helyiségek, telefon, fax, számítógéppark, nyomtatók, fénymásolók…)
A tehetséggondozással kapcsolatos anyagi jellegű kiadások fedezésére az intézményvezetés a fenntartóval történő egyeztetések során külön figyelmet fordít. A törvényi lehetőségek, támogatások felhasználása során stratégiai prioritást élvez a tehetséggondozás témaköre. A tanári teljesítmények, plusz munkák díjazása, a versenyeken való részvétel biztosítása, a továbbképzések, tanfolyamok kiadásai a költségvetésben szereplő tételek. Pályázati úton átfogó, kiemelt tehetséggondozó projektek támogatását tervezzük megvalósítani (Comenius-pályázat lehetősége), illetve egy-egy szakterületen, témában kiírt egyéb pályázatokon is részt veszünk. Az iskolai alapítványunk is gondoskodik a különösen tehetséges, eredményekkel rendelkező tanulók anyagi támogatásáról, a házi versenyek győzteseinek jutalmazásáról, szükség esetén, a versenyeken részt vevő tanulók költségeinek fedezéséről.
Civil és egyéb szervezetek, szponzorok megnyerése alkalomszerű és állandó támogatás céljából. Magán személyek felajánlásaival.