Iskolánkban nagyon magas szintű német nyelvoktatás folyik 1. évfolyamtól. A gyerekek heti 5 órában tanulnak német nyelvet már az első évfolyamtól, mely a 2. évfolyamtól differenciált csoportokban folytatódik. Német népismeret és tánc is kiegészíti a német nyelv oktatását. Sok versenyen veszünk részt kiváló eredményekkel és mi is rendezünk számos helyi és térségi német megmérettetést. Ilyenek tantárgyi versenyeink alsó és felső tagozatosok számára, versmondó versenyeink magyar és német nyelven, rajzpályázataink és népdaléneklési versenyünk. Saját rendezésű versenyünk a Megyei Német Népismereti verseny felső tagozatosok részére. Szép eredményeket értünk el az OÁTV német nyelv és irodalom valamint német népismeret megmérettetéseken. Rendszeres résztvevői és eredményes szereplői vagyunk a megyei, regionális és országos versmondó versenyeknek, szépolvasási versenyeknek és a német népdaléneklési versenynek is. Rendszeresen veszünk részt tehetséges tanulóinkkal kémia versenyeken / pl.: A 4 elem és én /, rajzpályázatokon, matematikai, ÖKO-iskola révén természettudományos és helyesírási megmérettetéseken, valamint kiválóan szerepeltünk a megyei vers és novellaíró pályázaton is. A sport területén kimagasló eredményeket ér el lány és fiú kézilabda csapatunk is, akik több korosztályi csoportban is szerepelnek megyei és országos tornákon is. A megye több településéről vannak leigazolt játékosaink, hisz csapataink kiváló hírnévnek örvendenek. Mivel tanulóinknak számos szakkört és megmérettetést biztosítunk, ezért nagy eséllyel sikerül diagnosztizálni és továbbfejleszteni kiváló tehetségígéreteinket. A tehetséggondozás szerves részének tekintjük a gyenge oldal megtámogatását is. Minden pedagógusunk kap fejlesztő órát, ahol tovább segíthetjük az egyenletes képességstruktúra kialakulását és lehetőséget biztosíthatunk a felzárkóztatásra és a tehetség kibontakoztatására. Iskolánkban van Tehetségfejlesztő szakvizsgázott pedagógus, valamint tehetségkoordinátori képzést végzett kollégák is. Több tanító és tanár rendelkezik egyéb, 10, 20 és 30 órás tehetséggondozás témakörében szerzett akkreditált továbbképzési bizonyítvánnyal. Ilyenek például: A tanulói portfólió felhasználási lehetőségei a tehetséggondozásban, Az adaptivitás szemlélete a tehetséggondozásban, Tehetséggondozás a mindennapokban és azon túl, Tehetséggondozás táblajátékokkal, Komplex és differenciált tehetségfejlesztés, Iskolai tehetségazonosítás online eszközökkel, stb. Kollégáink dolgoztak ki komplex tehetséggondozó és krteativitásfejlesztő programokat is. Hiszünk abban, hogy a tehetségazonosítás legmegfelelőbb eszköze az ablakok nyitogatása a világra, a sokféle tevékenység kipróbáltatása és a gyermekek munka közbeni megfigyelése. A komplex tehetséggondozó programunk célja pszichológus bevonása a munkánkba. Felvettük már a kapcsolatot sportpszichológussal és gyermekpszichológussal is. Mivel lehetőségünk van alkalmazni mentálhigiénés szakembert vagy iskolapszichológust, ez terveink között szerepel.
A következő területeken rendelkezünk saját emberi erőforrással: sport, német nyelv és népismeret, vizuális kultúra, mozgásfejlesztés, komplex programok végrehajtása, természettudományos területek. Szoros együttműködésünk van a helyi Német Nemzetiségi Önkormányzattal, és az óvodával is. A közeli Tatabánya és Tata tehetségpontjaival szeretnénk felvenni a kapcsolatot valamint szorosabbra szeretnénk fűzni együttműködésünket pszichológusokkal. Vezetésünk szívesen alkalmazna pszichológust az intézményben. Ennek szervezése folyamatban van. Szeretnénk részt venni a Megyei Tehetségsegítő Tanács munkájában és közös szervezésű versenyekkel, konferenciákkal, továbbképzésekkel szeretnénk színesíteni a megye tehetséggondozó munkáját. Olyan támogató szülői közösség szervezése is a célunk, amely segíti a gyerekek pályaorientációját és szívesen enged betekintést egyes szakmák, hivatások mindennapi tevékenységeibe. Fel szeretnénk venni a kapcsolatot a közeli középfokú nevelési intézményekkel, hogy kimagasló tehetségeink látogathassanak szakköröket, iskolai programokat náluk. Tehetségpontunkat helyi hatókörűre tervezzük és szeretnénk munkánkba bevonni a községben működő többi nevelési intézményt is. Nem szeretnénk munkánkat kizárólag az iskola falain belül folytatni. Örömmel látjuk a már vagy még nem nálunk tanuló gyermekeket is programjainkon, rendezvényeinken, szakköreinken, akár segítő szakkörvezetőként is. A kézilabda egyesületünk révén hatókörünk megyei illetőségű, hiszen Komárom-Esztergom vármegye kiválóságai vannak csapatainkban.
Kiemelt tehetséggondozási területeink: kézilabda, német nyelv és irodalom, valamint német nyelvismeret, természetvédelem, vizuális nevelés és szövegértés magyar nyelven, valamennyi tantárgy bevonásával.
Folyamatosan helyszínei vagyunk megyei, regionális kézilabda tornáknak, diákolimpiai játékoknak, ezt mindenképpen szeretnénk folytatni. Szervezői vagyunk a Megyei Német Népismereti versenynek, mely hagyományt a további években is folytatni kívánjuk. Lelkes biológiatanár kollégánk vezetésével fa és növényültetéseket végeznek és fognak végezni tanulóink. Ezzel kívánjuk természet iránti elkötelezettségüket, természet- és környezetvédelmi lelkesedésüket kialakítani, támogatni. Ennek a tanévnek a végén meghirdetünk egy német nemzetiségi rajzpályázatot, melyen a Magyarországon élő bármely kisebbségről, azok szokásairól készülhetnek alkotások. Mivel egyik kollégánk mesterprogramjának témája a szövegértés fejlesztése az összes tantárgy bevonásával, ezért ebben a témakörben szervezünk pedagógus workshopokat valamint megyei szintű szövegértés versenyt, mely szabadulószoba tematikára épül és a kooperatív képességeket is fejleszti. Szervezünk felső tagozatos tanulóink részére tanulási tréningeket, mellyel megtámogatjuk a tanulási képességeik fejlődését és tanulási stratégiáik kialakulását. Alsó tagozatos tanulóinknak pedig komplex tehetséggondozó foglalkozásokat indítunk, melyek tematikájában kiemelt szerepet kapnak a táblajátékok és egyéb társasjátékok. Ezen foglalkozások szakköri keretben indulnak és a következő alappilléreken állnak: kreativitás fejlesztése, logika fejlesztése, nyelvi és kommunikációs képességek fejlesztése, önismeret, tanulási képességek fejlesztése, figyelem és koncentráció fejlesztése. Kiemelt célunk még a tantestület belső továbbképzése a tanulói portfólió és a fejlesztő értékelés témakörében, mellyel motivált, saját fejlődése iránt elkötelezett tanulókat kívánunk nevelni. Alkotó pedagógusainknak a tanév végén kiállítást szervezünk, mellyel célunk a gyerekek és a kollégák közelebb hozása, megismertetése, és jó példák állítása tanulóink elé. Ettől az alkotás iránt érdeklődő gyerekek motivációjának, elköteleződésének erősödését reméljük.
Iskolánk önálló gazdálkodó szervezet, ezáltal lehetősége van anyagilag is támogatni programokat, eszközigényeket. Egyes versenyeinknek és pedagógusok részére készülő tudásátadó programjainknak részvételi vagy regisztrációs díja is van, melyeket díjazásra és szervezési feladatokra is fel tudunk használni. Iskolánk évek óta, rendszeresen pályázik nemzetiségi intézményeknek és általános iskoláknak kiírt pályázatokon. Továbbra is szeretnénk ezeket a lehetőségeket kihasználni és bővíteni a kört a Tehetségpontok részére kiírt pályázati lehetőségekkel.