„…a gyermekeknek két dolgot kell adnunk: gyökereket és szárnyakat...” Iskolánk, a Kecskeméti Corvin Mátyás Általános Iskola Kertvárosi Iskolája a Goethe idézetnek megfelelően: a gyerekeknek gyökereket és szárnyakat ad. Csupán a tudás nyújtása nem elég, gyökereket kell ereszteni: a közösséghez tartozás érzését, az erős szociális hálót, az egymásra figyelés lehetőségeit, megkapaszkodást, támaszt a túl sok ingert nyújtó világban. Szabadon repülni az életben csak erős alapokkal lehet. A Kertvárosi Általános Iskola nemcsak alapokat ad, hanem szárnyakat hagy kibontakozni: lehetőséget teremt az egyéni sajátosságokhoz igazodó komplex személyiség fejlődésre, tehetségterületek felismerésére, szélesítésére. Az iskolánk tanulói létszáma az elmúlt évek során folyamatosan nőtt. Tanulóink főként humán és művészeti területeken jeleskednek. 2016-os tanévben elnyertük Bács-Kiskun megye legeredményesebb tehetséggondozó iskolája címet. Számos városi, megyei, országos helyezéssel büszkélkedhetünk. A tanulók érdeklődésüknek megfelelően iskolánkban több szakkörön is részt vehetnek, versenyezhetnek tanulmányi, sport, művészeti területen egyaránt. Tehetséggondozás területei:
a) Verbális-nyelvi intelligenciaterület – tehetséggondozó foglalkozások órarendbe beépítve 1-8.évfolyamig, versenyfelkészítés, csoportbontás 1-4.évfolyamon magyar nyelv területen. Idegen nyelvi szakkör, tehetséggondozó foglalkozás. Tanulásmódszertani programsorozat 5-6.évfolyamon.
b) Logikai-matematikai intelligencia – 1-4.évfolyamig csoportbontás képesség szerinti matematika területen, versenyfelkészítés intézményi, városi megmértetésre.
c) Téri-vizuális intelligencia - mozgásfejlesztés 1-4.évfolyamig, sportszakkörök, Kiskun Művészeti Iskola grafika és festészet tagozat.
d) Zenei intelligencia intelligencia - Líra Zene Iskola – hangszeroktatás (furulya, szintetizátor, zongora).
e) Testi-kinesztetikus intelligencia - Kiskun Művészeti Iskola – néptánc foglalkozások, dráma foglalkozás 1-8.évfolyamig, Ügyes kezek – szakköri foglalkozás, sport szakkörök.
f) Interperszonális intelligencia és intraperszonális intelligencia – dráma foglalkozás egyéni sajátosságként 1-8. évfolyamig beépítve, Boldog Iskola Program, kutyával assziszstált foglalkozások.
g) Természeti intelligencia - egyéni sajátosság 3 hetes Öko-projekt, beépítve a Pedagógiai Programba, tantervbe, tanmenetbe. Partnerünk a Kiskunsági Nemzeti Parki Igazgatóság, Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület. Öveges labor fogalalkozáson veszünk részt 7-8.évfolyamon. Munkánk eredményeképpen 2012-ben Ökoiskolai, 2019 őszén pedig az Örökös Ökoiskolai címet is elnyertük. Tehetséggondozás területen pedagógusaink számos továbbképzésen vettek részt pl,Nemzeti Tehetség Központ szervezésében a Tehetség-portfólió: A tanulói portfólió felhasználási lehetőségei a tehetséggondozás folyamatában c. képzésen, Konzultáció az egyéni fejlesztési terv szerepéről és elkészítéséről, Iskolai tehetségazonosítás online eszközökkel c. akkreditált képzésen.
A tehetségpontunk tervezett hatókörre helyi – települési hatókör. Intézményen belül és kívül egyaránt megvalósul. Intézményen belül együttműködünk három tagintézménnyel, melyekkel szakmai műhelyeket, külső és belső továbbképzést/tudásmegosztást valósítunk meg. A városrészi óvodákkal való kapcsolat során Iskolapostai programot valósítottunk meg, ahol kompetencia területeket fejlesztünk, valamint idegen nyelvi tehetséggondozást már középső és nagycsoportban is folytatunk. A középfokú intézményékekkel tartunk kapcsolatot: nyílt napok beiskolázási tájékoztatók, pályaválasztás , szülőértekezletek kapcsán. A természettudományi területen laborfoglalkozásokon veszünk részt 7. és 8. évfolyamon (Öveges Diáklabor), együttműködve a kecskeméti Piarista Gimnáziummal. A helyi tanítóképzővel való kapcsolatunk során tanító/tanár hallgatókat mentorálunk/fogadunk a gyakorlatuk során. Partnerünk a Kiskunsági Nemzeti Parki Igazgatóság, Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület. Együttműködő partnereink közé tartozik Kiskun Művészeti Iskola, Kiskunsági Nemzeti Parki Igazgatósága, Kecskeméti Rajzfilmstúdió, Kecskeméti Ifjúsági Otthon, Hírös Agóra Kulturális Központ, Juniperus Parkerdő Zrt., Katona József Megyei Könyvtár, környező óvodák, és Ökoiskolák, Műkertvárosi Nyugdíjas Klub, Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület, Kutyával Egy Mosolyért Alapítvány, Boldog Iskolák stb.. Felvettük a kapcsolatot az algyői Fehér Ignác Általános Iskolával, amely intézmény munkássága az ökoiskola-program működtetésében példaértékű volt az elmúlt években. Táborokat, erdei iskolákat szervezünk, rész veszünk a kecskeméti Ifjúsági Otthon által szervezett programokon pl. Barangoló, Diákfórum stb. Együttműködünk több sport szervezettel pl. Judória Kézilabda Egyesület, Nemzeti Lovasoktatás stb. Városrészi szinten is próbáljuk elérni az általános iskolai tanulókat és családjukat, számos olyan programot szervezünk, mellyel a nyugdíjas generációt is bevonjuk a tevékenységünkbe. A Műkert városrész a beiskolázási területünk, de a környező városrészekről is megjelentek jelentkezők, az iskola létszáma folyamatosan nőtt, jelenleg az fejlődésnek a infrastruktúra szab határt.
1. Szociális kompetencia fejlesztése
Iskolánk kiemelt célja a tanulók szociális érzékenységének, együttműködési és önismereti készségeinek fejlesztése.
Az 1–2. évfolyamon a TOOLS program támogatja a kapcsolatteremtést, érzelemfelismerést és konfliktuskezelést.
Az 1–8. évfolyamon működő drámapedagógiai program a közösségépítést, empátiát és kreatív önkifejezést fejleszti.
Művészeti és önismereti foglalkozásainkon a tanulók alkotó tevékenységek során fedezik fel saját erősségeiket.
A tanév során közösségépítő, gyakorlatorientált programokat tartunk, melyek az együttműködést, önreflexiót és felelősségvállalást fejlesztik. Tanulásmódszertani és boldogság óra sorozatot tartunk 4. és 5. évfolyamon csoportbontásban.
2. Tehetségazonosítás és -fejlesztés
A tehetséggondozás alapja a korai felismerés. Az 1. és 5. évfolyamon felmérések és megfigyelések alapján azonosítjuk a tehetségeket.
A tehetséges tanulókat célzott programokban, egyéni és csoportos tehetséggondozó órákon, projektekben és pályázatokban támogatjuk.
Kiemelt területeink: humán és művészeti kompetenciák, szociális készségek, problémamegoldás és kommunikáció fejlesztése.
3. Matematikai kompetencia fejlesztése
Alsó tagozaton rendszeres tehetséggondozó órák fejlesztik a logikus gondolkodást és a problémamegoldást. A tanulók felkészülnek többek között a Zrínyi Ilona és a Kenguru matematikaversenyekre. A differenciált fejlesztés támogatása érdekében 1–4. évfolyamon csoportbontásban tanítunk.
4. Digitális kompetencia (IKT)
A 3–8. évfolyamon csoportbontásban zajlik a digitális kultúra oktatása, gyakorlatorientált ismeretekkel.
A felső tagozaton ECDL-felkészítést is biztosítunk.
Az alsó tagozatosok Bee-Bot robotokkal sajátítják el a programozás és logikus gondolkodás alapjait.
5. Pedagógus-továbbképzések
A tehetséggondozás sikerét a felkészült pedagógusok biztosítják.
Tanáraink rendszeresen vesznek részt tehetségazonosítási és fejlesztési továbbképzéseken.
Intézményünkben belső műhelymunkákat és jó gyakorlat-megosztásokat is szervezünk.
6. Versenyek, projektek és szakkörök
A tehetségek kibontakoztatását iskolai és városi versenyek, pályázatok, projektek és táborok támogatják.
Tehetséggondozó órák, szakkörök és belső vizsgák (magyar, idegen nyelv, matematika) ösztönzik a tanulókat tudásuk rendszerezésére.
A tanulók művészeti pályázatokon, irodalmi és honismereti projektmunkákban vesznek részt, az énekkar és a művészeti iskolák (zene, képzőművészet) szorosan együttműködnek az intézménnyel.
Az Ökoiskola program és a háromhetes Öko-projekt a környezettudatos gondolkodást erősíti.
A tanév elején a munkaközösségek megtervezik az egyéni foglalkozásokat és versenyfelkészítéseket a tehetséges tanulók számára.
Tehetségazonosítási és fejlesztési programunkat az alábbi anyagi források által biztosítjuk:
1. Fenntartói éves költségvetés.
2. Alapítványi támogatás: Kertváros Alapítvány
3. Pályázati támogatás pl. TÁMOP 3.1.4.,TIOP 1.1.1., TÁMOP 3.1.7. Határtalanul, TÁMOP 3.1.4. C, Városi Támogatási Pályázat, Széchényi 2020 - TOP-6.5.1. stb..
4. Önkormányzati/részönkormányzati támogatás-pályázat pl. Genrációk napja
5. Helyi városrészi vállalkozások támogatása.
6. Szülők támogatása, egyéni felajánlása
7. Pedagógusok támogatása, egyéni felajánlása.





