Intézményünk sokszínű képzést kínál a tanulók számára, oktatóink naprakész, a gyakorlatban hasznosítható tudást, a társadalomban elvárt viselkedési mintát adnak át tanulóiknak, megteremtve az esélyeket a szakma megszerzésére, a továbbtanulásra és a munka világában való helytállásra.
Székesfehérvár ipari város, de intézményünknek a belváros szívében biztosít működési helyet, lehetővé téve a mezőgazdasági és élelmiszeripari képzést a városban.
A kiváló szakmai elméleti és gyakorlati tudással rendelkező tehetségek fejlesztését, fontos feladatunknak tekintjük. Nagy gondot fordítunk a szakmai tehetséggondozásra, versenyekre való felkészítésére. Minden évben részt vesznek a legtehetségesebb diákjaink az OSZTV-n és az SZKTV-n, valamint megyei versenyeken is, ahol szép eredményeket érnek el.
Különös gondot fordítunk az esélyteremtésre, a hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű és beilleszkedési- tanulási - beilleszkedési nehézséggel küzdő tanulók esetében.
Oktatóink rendszeresen továbbképzéseken vesznek részt, hogy megfelelő módszertani ismereteiket tudják kamatoztatni a tanórákon, délutáni foglalkozásokon. Fejlesztő pedagógusaink a diákok számára beszélgető köröket tartanak, ahol számos problémájukat, tanulási nehézségeiket elemezhetik ki, és közösen kereshetik rá a megoldást. A kollégák, egymást segítve próbálják megoldani egy-egy gyermek előrébb jutását, szem előtt tartva a tanuló képességeit, a tanórákon pedig a differenciált oktatás megvalósítására törekednek.
Ahhoz, hogy diákjaink kiváló, szakmáját szerető szakemberré váljanak, komplex fejlesztést kell számukra biztosítani. A tehetségpontunk fő tevékenységeinek a következőket tekintjük, az intra-és interperszonális, a logikai-matematikai, természeti, nyelvi, testi-kinesztetikus területek fejlesztését.
Az intra- és interperszonális kapcsolatok területén fontos feladatunk, a megfelelő önismeret, a tanulók egymás közötti kapcsolatainak kialakítása, az adott feladatok megoldásánál a team munka előrehelyezése. Hiszen a munka világában fontos, hogy ne "magányos farkasként" tevékenykedjen, hanem az együttműködést helyezze előtérbe. A kommunikáció fejlesztését a tanulók számára, a mindennapi életben előforduló szituációk segítségével, szeretnénk javítani.
A logikai-matematika területen, nem csak a tanórákon szükséges matematikai tudást szeretnénk elmélyíteni, hanem a szakmai ismeretek alkalmazásához szükséges számítások elsajátítását rutinszerűvé tenni.
A mai világban a munkaerőpiac megkívánja, hogy a munkavállalók nyelvtudással rendelkezzenek. Az általános nyelvi ismereteken kívül, a munkavállalói idegen nyelv ismeretének oktatását fontosnak tartjuk, mind az elméleti mind a gyakorlati képzéseken egyaránt.
Testi-kinesztetikus terület az egyik legfontosabb diákjaink számára. Különböző sportágakban vesznek részt versenyeken, például középiskolai labdarúgó, röplabda, és kosárlabda. Mivel nagyon szeretik ezeket a megmérettetéseket, a továbbiakban is fontos tartjuk a testnevelés órákon és a sportkörökön változatos sporttevékenységek megismerését. A Magyar Diáksport Napját, rendkívüli testnevelés órával Janota Zoltán hadnagy katonai testnevelő közreműködésével végezzük. Minden évben lehetőséget biztosítunk kevésbé ismert sportágak bemutatására, például amerikai foci, floorball. Székesfehérvári Önkormányzat által biztosított jégpályán való kedvezményes korcsolyázási lehetőséggel is éltünk, és a továbbiakban is igénybe fogjuk venni.
Zenei intelligenciájuk, a mozgás mellett a másik fontos fejlesztési terület. Hiszen a zene , az ember kulturális fejlődésében, mind törzsfejlődésében, mind egyedfejlődésében alapvető szerepet játszik . Minden tananyaghoz lehet odaillő zenét találni: zenei feldogozást készíthetnek a tananyagból,megzenésített versek állnak rendelkezésükre, de akár ő maguk is komponálhatnak.
A kirándulások, üzemlátogatások során számos élménnyel gazdagodnak, továbbra is lehetőséget biztosítunk diákjaink számára. Ha ellátogatnak a gyerekek valahova különböző emberekkel beszélgethetnek. A tanulókat érdemes felkészíteni, hogy akár előre gondolkozzanak, mit kérdeznének meg egy eladótól, hajléktalantól stb.
Az iskolánkban beiratkozó tanulókat átfogó méréssel szeretnénk diagnosztizálni. A tehetség azonosításában alkalmazott módszerek: kérdőívek, tesztek, interjú, fókuszcsoportos interjú, így célirányosan tudjuk végezni a fejlesztést.
A többszintes érzékletes tanítást segíti a pedagógiának számos módszere, illetve hozzájuk kapcsolható számos terület. Ilyen például a drámapedagógia, művészetpedagógia, tánc, kommunikáció. A mindennapi oktatásban ezeknek az alkalmazása, a tehetséggondozás fontos eleme.
Mivel a tehetségesek sokfélék, így sokféle program lehet hatékony a fejlesztésükben.
A Kisalföldi Agrárszakképzési Centrum tehetségpont iskoláival, hálózati működés megkezdése és kialakítása. Együttműködés tehetségpontokkal , hálózati munka kiszélesítése.
A tanulmányi versenyek, tehetségkutatók továbbra is szerves része marad a fejlesztési programunk részének.
Az iskola honlapjának menüjében az iskolai tehetségfejlesztő programok munkájáról, a tehetséggondozás formáiról rendszeres tájékoztatás nyújtása.
A tehetséggondozással kapcsolatos pályázati kiírásokat folyamatosan figyelemmel kísérjük, igyekszünk az abban rejlő lehetőségeket kihasználni. Szakmai képzéseinknél a külső gyakorlati helyet biztosító cégekkel, szoros együttműködésünk van, akik támogatására a továbbiakban is számítunk. A közösen meghatározott programok megvalósulását az iskola költségvetésében rendelkezésére álló keret, pályázatokon nyert támogatások, és a Kisalföldi Agrárszakképzési Centrum együttesen biztosítja.
A jövőben törekszünk egyre több szponzort keresni tehetséggondozó tevékenységünkhöz.