Iskolánkban jól képzett pedagógusok állnak rendelkezésre, akik már korábban is részt vettek tehetséggondozásban és tehetségazonosításban. Oktatói tantestületünk komoly tapasztalatokkal rendelkezik a mentorálás területén, igaz, hogy első sorban a sajátos nevelési igényű és a beilleszkedési és tanulási zavarral küzdő tanulók területén. Azt vettük észre, hogy egyre tehetségesebb tanulók jelentkeznek hozzánk, akik megérdemlik, hogy olyan tehetséggondozó programban tudjanak részt venni, ahol a tehetségüket kamatoztatni tudják. Diákjaink egy része kimondottan tehetséges olyan irányokban is amelyek nem feltétlenük kapcsolódnak az intézményi feladatok közé, illetve tehetségük lehetővé tenné az ismeretek középiskolainál magasabb szinten történő elsajátítását. A Kisalföldi Agrárszakképzési Centrum tagja, ahol elvárás, hogy minden intézmény tehetségponttá váljon, így minden a tíz intézmény részéről létrejöhet egy olyan kapcsolati háló, amely során tudás, szükség esetén erőforrás megosztás, jó gyakorlatok megosztása segítheti a tehetségpont minél hatékonyabb működését.
Intézményi hatókörben szeretnénk a tehetséges diákok képességfejlesztését, elsősorban a versenyeredmények és továbbtanulási arányok javításának céljából. A hatókör kiterjesztését intézményen kívülre úgy képzeljük el, hogy pályaválasztási rendezvényeink során az érdeklődő diákok számára olyan programokat, szolgáltatásokat nyújtsunk, amelyek lehetővé teszik a tehetségek korai azonosítását, illetve a gólyatáborban való felmérését. Ezzel lehetővé válna a tehetséggondozás mielőbbi megkezdése. Ahogy az előző pontban is kifejtettük, a Kisalföldi Agrárszakképzési Centrumon belüli intézményekkel, akik tehetségpontként regisztrálva vannak, szoros kapcsolatot alakítanánk ki, amely lehetőséget teremtene a tudásmegosztásban. Az együttműködést természetesen szívesen folytatnánk a Centrumon kívüli, elsősorban mezőgazdaság-, élelmiszeriparban, szakmai oktatást végző intézményekkel, akik maguk is a tehetségpont aktív és együttműködő hálózatához tartoznak. Fontosnak tartjuk Pápa városán belül a tehetséggondozásban részt vevő intézményekkel is az aktív együttműködést. Mivel városunkban három gimnázium is működik, lehetővé válik az is, hogy a tehetségpontok hálózatán belül az olyan kiváló tanulókat, vagy olyan speciális igényekkel jelentkező tanulókat, akik nálunk nem fejleszthetők tovább átadjuk számukra. Mivel a szakképzés során kapcsolatban vagyunk a térség vállalkozóival és vállalkozásaival, lehetővé válik számunkra, hogy jobban megismerjük a munkaerőpiaci igényeket, amelyeket beépítenénk a tehetségfejlesztésbe, illetve az ott meglevő erőforrások és anyagi források segítségével számunkra nem elérhető eszközöket bevonjuk a tehetséggondozás folyamatába.
Szakmai és közismeretei tehetséggondozás, versenyfelkészítés, felvételire való felkészítés, emelt szintű ismeretátadás. A matematikai, logikai fejlesztéshez egyéni és csoportos tehetséggondozó foglalkozások keretében biztosítanánk délutánonként a kollégiumunkban felkészítjük őket a továbbtanulásra, az érettségire és a különböző vizsgákra. A nyelvi kompetenciák fejlesztését is nagyon fontosnak tarjuk, hiszen intézményünk részt vesz Erasmus+ pályázatokban, ahol elvárás az angol nyelv B1-es ismerete, így a foglalkozások keretében fejleszteni tudnánk az angol nyelv ismereteit és fel tudnánk készíteni a tanulókat a külföldi szakmai gyakorlat során felmerülő nyelvi akadályokra. Nyelvi csoportok számára tervezzük emelt szintű érettségire való felkészülést, illetve a középfokú nyelvvizsgára megszerzéséhez szükséges ismeretek átadását. A mezőgazdasági és élelmiszeripari képzések során nagyon fontos szerepet játszanak a természetismeret tantárgyak, különös tekintettel a biológiára, fizikára és az élelmiszeripar esetében a kémiára. Tehetséggondozás során elsősorban biológiából szándékozzuk diákjainkat emelt szintű érettségi vizsgára felkészíteni, valamint a szakmai tárgyak vizsgái során is azt tapasztaljuk, hogy elengedhetetlen ezen tárgyak beható ismerete.
Iskolánk jelentős saját bevétellel rendelkezik, centrumunk elvárása, hogy tehetségpontot üzemeltessünk, így biztosítja az agyagi forrást. Természetesen emellett számítunk azon helyi vállalkozók, vállalkozások támogatására is, amelyek igényeit a fejlesztés irányaiban is figyelembe vettük. Ezek mellett még különböző alapítványok is segíthetik az anyagi forrás biztosítását. Az anyagi forrásokat csökkenti az, hogy iskolán eszközeit és tantermeit a tehetséggondozás céljaira rendelkezésre tudjuk bocsátani.