Intézményünk több évtizedes múltra visszatekintő, stabil szakmai közösségre épül, amely elkötelezetten támogatja a művészeti tehetségek kibontakozását. A Lisznyay Szabó Gábor Alapfokú Művészeti Iskola tevékenységét a magas szintű szakmai munka, a gyermekközpontúság és a tehetséggondozás iránti különleges érzékenység határozza meg. Tanáraink többsége jelentős versenyfelkészítő tapasztalattal rendelkezik, rendszeresen vesznek részt szakmai képzéseken, továbbképzéseken, valamint aktív tagjai a regionális és országos művészeti szakmai közösségeknek.
Eredményeink megerősítik tehetséggondozó munkánk minőségét: tanulóink számos hazai és nemzetközi versenyen érnek el kiemelkedő helyezéseket, rendszeresen szerepelnek országos döntőkben, fesztiválokon és minősítő megmérettetéseken. Intézményünk maga is szervez országos versenyt, amely évek óta magas szakmai színvonalon működik, és amelyhez a hazai művészeti iskolák széles köre csatlakozik. Ez a szakmai jelenlét és elfogadottság erős bizonyítéka annak, hogy iskolánk alkalmas a tehetségazonosítás és –gondozás hatékony támogatására.
Tevékenységünk a kijelölt tehetségterületekhez szorosan illeszkedik: intézményünkben a zenei, a képzőművészeti és további művészeti ágakban folyik tehetséggondozás, amelyben a kreativitás, a kifejezőkészség, a művészi érzékenység, a kitartás és a koncentráció fejlesztése mindennapos gyakorlat. A differenciált oktatás, a kiscsoportos és egyéni foglalkozások, valamint a folyamatos személyes visszajelzés lehetővé teszik, hogy a tanulók a saját fejlődési ütemükben, egyéni igényeikhez igazodva haladjanak.
Pedagógiai és pszichológiai szempontból is biztosítjuk a tehetségek felismerését és támogatását. Az intézményben pszichopedagógiai végzettséggel rendelkező szakember is dolgozik, aki segíti a tanárokat a tehetség felismerésében, a megfelelő fejlesztési út megtervezésében, valamint tanácsadást nyújt a pedagógiai és mentális támogatást igénylő tanulók számára. Tudatosan törekszünk a biztonságos, elfogadó, motiváló iskolai légkör fenntartására, amely a tehetségek kibontakozásának alapfeltétele. A személyre szabott fejlesztési tervek, rendszeres konzultációk, a szülőkkel való szoros együttműködés, valamint az önálló projektmunka lehetősége mind olyan eszköz, amely hozzájárul a fiatalok fejlődéséhez.
A Lisznyay Szabó Gábor Alapfokú Művészeti Iskola Tehetségpontjának létrehozásával célunk, hogy tehetséggondozó tevékenységünket Veresegyház városán túl a környező településekre és hosszabb távon a regionális művészeti közegre is kiterjesszük. Intézményünk Veresegyház kulturális életének meghatározó szereplője, és jelentős vonzáskörzettel rendelkezik: a környező településekről is nagy számban járnak hozzánk tanulók, így tehetséggondozó munkánk természetes módon érinti a tágabb térséget is.
Hatókörünk három szintre épül:
Helyi szint – Veresegyház:
Szoros együttműködést ápolunk a város oktatási intézményeivel, művelődési házával, civil szervezeteivel és kulturális szereplőivel. Rendszeresen tartunk bemutatóórákat, műhelyfoglalkozásokat, kiállításokat és koncertprogramokat, amelyekre nemcsak művészeti iskolásainkat, hanem a városi iskolák és óvodák csoportjait is bevonjuk. A helyi közösség számára a Tehetségpont közvetlenül elérhető szakmai támogatást nyújt.
Térségi szint – Veresegyház környéke:
A környező települések – például Gödöllő, Szada, Mogyoród, Csomád, Fót, Vác – intézményeivel hosszú évekre visszanyúló együttműködésünk van. Tanulóink rendszeresen szerepelnek térségi rendezvényeken és művészeti programokon. A Tehetségpont működése lehetőséget teremt közös iskolaközi projekteknél, térségi tehetségazonosító programoknál, továbbképzéseknél és szakmai fórumoknál.
Regionális szint – Pest vármegye és országos kapcsolódás:
Országos versenyt szervező intézményként már jelenleg is aktív résztvevői vagyunk a magyar művészeti iskolai hálózatnak. A Tehetségpont létrehozásával célunk olyan regionális szakmai műhelyek, mesterkurzusok, előadások és művészeti tehetségprogramok kialakítása, amelyek a Pest vármegyei és távolabbi intézmények számára is nyitottak.
A Lisznyay Szabó Gábor Alapfokú Művészeti Iskola Tehetségpontjának létrehozásakor kiemelten kívánjuk támogatni a művészeti tehetség különböző formáit. Munkánk fókuszában a zenei, vizuális és előadóművészeti területekhez köthető tehetségek állnak, különösen a kreatív gondolkodás, az esztétikai érzékenység, a művészi kifejezőkészség és az alkotói folyamatok iránt nyitott fiatalok fejlesztése. A művészeti területeken megjelenő tehetség sokrétű, ezért differenciált, egyénre szabott fejlesztési programokat dolgozunk ki, amelyek illeszkednek az egyes növendékek egyéni erősségeihez és fejlődési üteméhez.
Kiemelten támogatott tehetségformák:
Zenei tehetség: hangszeres és vokális készségek, zenei kreativitás, improvizáció, ritmusérzék, koncentráció és kitartás fejlesztése.
Képzőművészeti tehetség: vizuális kifejezőkészség, formaérzék, színérzék, alkotói önállóság és kreatív probléma-megoldás előmozdítása.
Előadóművészeti tehetség: színpadi jelenlét, kommunikációs készségek, művészi önbizalom és előadói technikák fejlesztése.
Komplex művészeti tehetség: több területen párhuzamosan tehetséges tanulók integrált fejlesztése és tehetségprofiljának feltérképezése.
A Tehetségpont első évében tervezett programjaink:
Tehetségazonosító műhelynapok (őszi és tavaszi alkalommal)
Kiscsoportos műhelyfoglalkozásokat tartunk zenéből és képzőművészetből, ahol a tanulók kreatív, alkotó helyzeteken keresztül mutathatják meg erősségeiket. A műhelynapokon pedagógusaink és pszichopedagógiai végzettségű szakemberünk közösen vesznek részt az értékelésben.
Szakmai napok meghívott művészekkel
Évente több alkalommal hívunk neves zenészeket, képzőművészeket és művészpedagógusokat. Ezek a foglalkozások inspiráló, magas szintű szakmai találkozások, amelyek erősítik a tanulók motivációját és fejlődési útját.
Tehetségfejlesztő egyéni és kiscsoportos órák
A legígéretesebb tehetségek számára intenzívebb fejlesztést biztosítunk: célzott zenei technikai tréninget, projektalapú képzőművészeti foglalkozásokat, illetve felkészítést versenyekre, bemutatókra és vizsgaelőadásokra.
Részvétel és szervezés versenyeken
Diákjaink hagyományosan sikeresen szerepelnek különböző hazai és nemzetközi versenyeken, melyet rendszeres felkészítő programokkal támogatunk. A megalakulást követő évben is megszervezzük országos versenyünket, amely nemcsak szakmai elismertségünket erősíti, hanem lehetőséget ad a tehetséges tanulók széles körének bemutatkozására.
Művészeti projekthetek és kiállítások
Olyan projektalapú programokat tervezünk, ahol a zenei és vizuális művészetek találkoznak. Az elkészült munkákból évente két nagyobb kiállítást rendezünk, melyek egyben tehetségbemutató események is.
Hosszabb távú terveink:
tehetségek hangversenye - program
interdiszciplináris művészeti táborok megvalósítása,
együttműködések bővítése a térségi intézményekkel és szakmai hálózatokkal.
A Tehetségpont működésének fenntarthatóságát intézményünk több, stabil pillérre építi. A Lisznyay Szabó Gábor Alapfokú Művészeti Iskola eddigi tehetséggondozó tevékenysége a fenntartó tankerület folyamatos szakmai és pénzügyi támogatására, valamint az iskola alapítványának rendszeres hozzájárulására támaszkodik. A tankerület biztosítja a működés alapvető feltételeit, az infrastruktúrát és a szakmai személyzet stabilitását, míg az alapítvány elsősorban rendezvények, mesterkurzusok, eszközbeszerzések és versenyek támogatásával járul hozzá a tehetséggondozás minőségéhez.
A fenntarthatóság jövőbeli erősítése érdekében az iskola továbbra is számít a két fő partner szoros együttműködésére. Emellett pályázati források bevonását tervezzük, valamint olyan támogató kapcsolatok kiépítését, amelyek kiegészítik a tankerület és az alapítvány által biztosított kereteket.
A meglévő erőforrások hatékony felhasználása, a programok ésszerű tervezése és az együttműködésekben rejlő lehetőségek kiaknázása biztosítja, hogy a Tehetségpont hosszú távon stabilan, kiszámíthatóan és eredményesen működhessen.





