Az Abacusan Stúdió 2011. óta szervez tematikus tehetségfejlesztő szakköröket,nyári táborokat, országos hatókörű versenyeket. Valamennyi programunk során a komplexitásra törekszünk, több tehetségterület együttes fejlesztésére vagy több tudományterület/tantárgy együttes használatára. Emellett a gyermekek személyiségfejlődését is szem előtt tartjuk, az együttműködés, a csapatmunka és az önképzés terén is.
Táboraink és szakköreink témája évről évre bővül: művészeti táborunkat 2011. óta szervezzük. Kezdetben angol nyelvvel és báb/díszlet készítéssel ötvözve, a tábor végére angol nyelvű bábszínházi előadással. Utóbbi években a kizárólag bábművészet helyét átvette a bábozást is magába foglaló animációs filmkészítés. Ez a manuális képességek mellett új elemeket is magába foglalóan a digitális kompetenciák területének számos vonatkozásának fejlesztését is tartalmazza. 2012 óta robotika, 2013-tól „natura helyszínelő” táborokkal bővült a palettánk. A robotika táborban a robotok építésén, programozásán keresztül biztosítunk lehetőséget, hogy a tanulók kreativitása utat találjon, fejlődjön. Itt szerepet kap a fizika iránt érdeklődést mutató tanulók érdeklődésének megfelelő ismeretek bővítése, gazdagítása. A natura tábor célja, hogy a természettudományok, kiváltképpen a biológia, kémia iránt érdeklődő gyermekek számára játékos keretek között nyújtsuk a természettudományokban oly fontos kutatás, felfedezés élményét.
http://abacusan.hu/szakkorok/
A szervezett versenyeink a tehetségazonosítás jó terepe. Többsége komplex, több képességterületet/műveltségterületet érint, és csapatversenyként kerül megrendezésre. Így a résztvevő csapatok tagjai megtalálhatják az érdeklődésüknek megfelelő feladatokat, és együttműködéssel érhetik el a jó eredményt.
Angol nyelvi színjátszó versenyünket 2011- 2015-ig, 2012- 2017 között nagy sikerű országos komplex matematika, technika csapat versenyt indítottunk útjára a Nemzeti Tehetség Program támogatásával, amely egymáshoz szervesen kapcsolódó, feladatokon keresztül járt körül egy-egy témát.
http://abacusan.hu/korabbi-versenyek/
2013. óta rendezünk robotika versenyeket. Először Lego, 2015. óta ArTeC robotok - egyes feladat elemeknél kollaboratív robotok - használatával megoldható kihívásokat kell a csapatoknak teljesíteni. Helyszíni építéssel, előre felkészüléssel versengenek a csapatok saját kezdeményezésű és nemzetközi versenyeinken.
Intézményi tanácsadással, tematika kialakításával, tananyag fejlesztéssel, tanárképzéssel és pályázati projektmenedzsmenttel segítjük az iskolák STEAM tehetséggondozó tevékenységét, valamint tehetségpontok alakítását, hálózatosodását.
http://abacusan.hu/iskolak/
Szülőkek tartott kozultációkkal, tanulók számára szervezett pályaorientációs beszélgetésekkel, kiállításokkal, az utógondozáshoz kapcsolódó workshopokkal (partneregyetemek, partnervállalatok) segítjük a pályaorientációs tanácsadási tevékenységet a tehetség menedzsment feladatkörhöz kapcsolódóan.
Az Abacusan Stúdió Tehetségpont helyi hatókörű. Vannak olyan programjaink, amelyek a helyi, budapesti mellett a teljes, országos hatókörbe eső intézmények számára nyitottak (ilyenek a versenyek, táborok, partneriskolai program, intézmények, tanárok részére tervezett tehetséggondozás, utógondozás témakörű workshopjaink, képzéseink, iskolai és könyvtári tehetséggondozást támogató tanácsadásaink, tananyagfejlesztéseink).
A korábbi versenyeink, szakköreink szervezésének módja előre vetíti azt, hogy hogyan kívánunk újabb személyekkel, intézményekkel együttműködni ezen a területen. Rendkívül fontosnak tartjuk, hogy a programjainkban részt vevő intézményekkel ne egyszeri kapcsolatunk legyen, hanem hosszú távú munkakapcsolat alakuljon ki.
Az érdeklődő kollégákat bevonjuk a feladatsorok készítésébe, a szakkörök, táborok lebonyolításába, a kutatásokba, tananyag fejlesztésekbe és tesztelésekbe. Ez részben számukra lehetőséget hordoz, hogy gazdagabb tehetséggondozó munkát végezzenek, más iskolák pedagógusaival együttműködjenek, másrészt saját intézményükben vonzóbbá tudják tenni tehetségpontunk programjait, gyakorlatuk, megközelítésük pedig gazdagítja tehetségpontunk jógyakorlat gyűjteményét, amelyet azután más pedagógusokkal, tehetséggondozó szakemberekkel megoszthatunk. Jelenleg 15 olyan iskola van, amelynek tanárai a programjaink lebonyolításában is részt vesznek. További közel 100 iskolával vagyunk szoros szakmai kapcsolatban a robotika tehetséggondozás segítése terén. Ennek a tehetségsegítő tevékenységünknek egyik legfontosabb terepe az Abacusan-GE VándoRobot program, amelynek keretében (a GE támogatásával) tanévente 18 iskolába juttatunk el 10-10 hetes időszakokra 6-6 robot készletet, akkreditált képzésen készítjük fel az iskolák tanárait a tehetséggondozó programra, és szakköri tematikával, mint jó gyakorlattal segítjük munkájukat.
Több pedagógus mesterprogramjának voltunk és vagyunk külső partnerei - ezek a partnerségek folyamatos kapcsolattartással, tudásmegosztással segítik az ő munkájukat, és gazdagítják a mi ötlettárunkat.
Számos szakmai és civil szervezettel, ill. vállalattal állunk kapcsolatban – őket is bevonjuk programjaink előkészítésébe, s rajtuk keresztül újabb gyermekeket tudunk elérni. E szervezetek egy része szakmai munkával,mások a rendelkezésükre álló erőforrásokkal segítik munkánkat. A vállalatokkal kialakított kapcsolataink segítik pályaorientációs tanácsadó tevékenységünket.
A kettős különlegességű tehetségek felismerése és gondozása nagyon fontos számunkra. Ehhez kapcsolódóan, az Erasmus+ program támogatásával nemzetközi együttműködést kezdeményeztünk és vezetünk, amely a robotika terén tehetséges, ugyanakkor tanulási nehézségekkel vagy más, a tehetség szabálytalan megjelenésével kapcsolatos problémákkal küzdő gyermekek számára dolgoz ki erős és gyenge oldalukat együtt fejlesztő tananyagokat. Ennek a projektnek keretében kezdtük meg együttműködésünket az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar szakembereivel, és már több területen tervezzük az együttműködést - többek között a gyógypedagógus hallgatók robotikai, informatikai felkészítése terén.
Nagy jelentőséget tulajdonítunk az önkéntes munkának is. A programok lebonyolítását felnőtt és egyetemista önkéntesek, valamint közösségi szolgálat keretében középiskolás tanulók segítik.
A következő tehetségterületek segítésével kívánunk elsősorban foglalkozni: a programok tartalma szempontjából elsősorban logikai-matematikai és természettudományi területekkel, emellett/ezt kiegészítve a térbeli-vizuális, a nyelvi és a zenei, a kivitelezés, a résztvevők közös tevékenységét illetően pedig interperszonális képességeiket kívánjuk fejleszteni.
A tehetségpont megalakulása óta versenyeink, táboraink és szakköreink, ismeretterjesztő programjaink, partneriskolai programjaink és mentorprogramunk folyamatosan bővülő választékával szeretnénk segíteni a tehetségazonosítást, a tehetségfejlesztést.
Versenyek: angol és német nyelvi színjátszó verseny, komplex levelezős verseny, matematika levelezős verseny, többfordulós, robotika és technika csapatversenyek. Versenyeinket a Nemzeti Tehetség Program 2014. óta folyamatosan támogatja.
Abacusan Stúdió Tehetségsegítő Szakkörök: jelenleg Budapest több kerületében működik foglalkozásunk robotika illetve "kölyök mérnök" témában. A helyszínek főként művelődési házak, ~ centrumok. Budán Bikás Park közvetlen szomszédságában.Pesti oldalon Pestszentimrén, XIX. kerületi Wekerlén, terézvárosi Eötvös10-ben, Zuglóban és Újpesten. Bp. közelében Dunakeszin. Budapesttől távolabb, Sátoraljaújhelyen. A foglalkozásokat közművelődési intézményekkel együttműködésben valósítjuk meg. Táborok: minden évben megrendezzük nyári táborainkat, amelyek részben tartalmi gazdagítást nyújtanak a gyermekeknek a fenti területeken, részben személyiségük fejlődését szolgálja. A táborokat robotika-kölyök mérnök, természettudományos és vizuális művészeti témák köré szervezzük. Ilyen módon évközbeni versenyeink, szakköreink és nyári táboraink összefüggenek, egységes koncepciót követve segítik a tehetséges gyermekek felismerését, orientációját, fejlődését.
A következő években ebben a szellemiségben szeretnénk bővíteni szolgáltatásainkat. Részben a versenyek, táborok tematikájának gazdagításával, valamint minél több gyermek elérésével, részben további tevékenységformák sikeres bevezetésével. Komoly hangsúlyt fogunk fektetni arra, hogy a hátrányos helyzetű tehetséges gyermekek,valamint a határon túl élő, magyar anyanyelvű gyermekek számára is elérhetővé tegyük programjainkat.
Ígéretes kezdeményezésnek látjuk törekvésünket legújabb programjaink életre hívásával, majd beindításával egyelőre Szegeden. LibRobo és LibRobArt programjainkkal a könyvtárakba igyekszünk be- és visszacsalogatni a felnövő és már-már kizárólag digitális eszközöket használni kívánó generációt a robotokkal szövegértés javításáért, valamint a robotokkal a zene értésért, képzőművészet értéséért, olvasás szeretetéért célú, könyvtár pedagógus és könyvtárakban dolgozó ének-zene tagozatos pedagógusok, szakemberek bevonására épülő kezdeményezéseinkkel.
A műszaki téren tehetséget mutató fiatalok számára pályaorientációs beszélgetéseket, helyszínlátogatásokat szervezünk, amelyeken a területen dolgozó szakemberek is részt vesznek.
Több lábon álló stratégiát alakítottunk ki,amelyet folyamatosan, évről-évre újragondolva fejlesztünk. Emellett a partneri háló bővítése is fontos szerepet játszik.
forprofit társaságok:elsősorban pénzbeli és eszköz támogatás, adomány gyűjtés forrása.Ezzel az üzletvitelünk financiális hátterét kívánjuk segíteni. Ez az aktivitás - tapasztalatunk szerint - inkább szponzoráció formájában valósul meg.A vállalati önkéntesek szerepe is számottevő egyes programjaink esetében
nonprofit,civil szervezetek,szakmai szervezetek: több programunk,aktivitásunk célcsoportja. A feléjük irányuló tevékenységünk a tehetségsegítő tevékenység. Ennek kapcsán felmerül a pályázatírás segítés nyújtása is több esetben. A pályázó szervezetek az általunk forgalmazott termékekre alapozott foglalkozássorozat tematikát tervezik be, továbbá a forgalmazott eszközeink beszerzését állítják be a beadandó pályázatukba. Ez mind szolgáltatásban, mind termék rendelésben pénzügyi bevételt eredményez. Ehhez a csoporthoz tartozó szervezetek esetében a felénk irányuló segítő tevékenység egyrészt szakmai munka, infrastruktúra vagy jutalmak rendelkezésre bocsátása, vagy önkéntes munka formájában valósul meg, amely mindenképpen “pénzkímélő” megoldás számunkra
intenzív pályázati tevékenységet folytatunk. Rendszeres pályázatfigyelési és a főként az NTP és NEA pályázati felhívásaira ~írási tevékenységünk eredményessége hozzájárul anyagi hátterünk biztosításához
Nonprofit tevékenységet pénzügyileg segítő webáruház működtetése